Onboarding Specialist / Teknisk support till Sveas affärsområde Apps

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat med teknisk support och vill ta steget in i en bredare roll där du har möjlighet att växa och utvecklas vidare inom en framåtlutat organisation? Vi söker dig som har ett stort intresse för det tekniska och som är en serviceminded person till rollen som Onboarding Specialist / Teknisk support!

Om rollen
I den här rollen ansvarar du för att våra kunder får en trygg och smidig onboarding av våra betallösningar. Du hjälper både nya och existerande kunder där du hanterar daglig support, både teknisk och administrativ. Du ansvarar även för support av hårdvara, såsom iPad, Kassor och nätverk. En viktig del av arbetet är kommunikationen gentemot våra kunder, där du blir ansiktet utåt för våra produkter. Telefonen och mailen blir dina främsta arbetsverktyg, men du kommer även arbeta praktiskt med exempelvis support av hårdvara. Dessutom kommer du att sköta beställningar hos och hantera supportärenden med våra partners. Det kan också förekomma resor i tjänsten.

Erfarenhet och kvalifikationer

- Erfarenhet av arbete inom support (t.ex. IT-support, produktsupport, kundsupport)
- Övergripande förståelse för appar
- Tekniskt intresse av system som består av både hårdvara och mjukvara
- Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- B-körkort


Vem är du?
För att trivas i rollen som Onboarding Specialist/Teknisk support tror vi att du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter, snarare än problem. Du är pedagogisk och lyhörd för vad våra kunder behöver hjälp med och har en god kommunikativ förmåga. Vidare tror vi att du är driven och framåtriktad och besitter god förmåga att lösa flera olika problem parallellt. Du är initiativrik och noggrann med stort fokus på att ge kvalitativ service åt våra kunder.

Om Svea
I 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! Svea Apps designar och utvecklar appar, self service-kassor samt betallösningar för appar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024