Online Experience Specialist till Electrolux

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Electrolux söker en Online Experience Specialist för ett längre spännande uppdrag med start omgående.

Tjänsten
I rollen som Online Experience Specialist kommer att stödja Online Experience Manager vid utformning och genomförande av digitala kampanjer och strategier för Electrolux som varumärke. Du kommer att spela en viktig roll för att skapa och aktivera onlinekampanjer i de viktigaste marknaderna genom koordinering och samordning av externa byråer.

Tjänsten är på heltid i ca ett år och du blir anställd som konsult via Placera Personal.

Arbetsuppgifter
Som Online Experience Specialist har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Samordna skapandet av online-kampanjer och material
• Koordinera onlinekampanjer med både interna och externa kontaktytor och projekt
• Hålla dig uppdaterad på online överlag, digital trender och branschens "best practices"
• Styra externa byråer för att nå de aktuella affärsmålen
• Övervaka pågående onlinekampanjer

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Online Experience Specialist ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Relevant universitetsexamen/utbildning i digital kommunikation 
• Minst 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete i större internationellt bolag
• Kunskap om upplägg och erfarenheter inom digital marknadsföring
• Goda presentationsteknik
• Erfarenhet av någon av de vanligaste CMS-verktygen samt Google Analytics
• God kunskap i Excel och Powerpoint
• Flytande engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, självgående och bekväm att arbeta självständigt. Du har förmågan att navigera i ett komplext uppdrag och trivs i en internationell miljö. Vidare är du en sann lagspelare med mycket god kommunikationsförmåga.

Intresse för tjänsten
Om du är intresserad av tjänsten som projektledare, tveka inte att skicka din ansökan på engelska omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Start 16 jan 2017 - 15 december 2017 (ev möjlighet till förlängning) Heltid / Arbetstider 8:00-17:00 Du blir anställd som konsult via Placera Personal
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


2 maj 2024

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

2 maj 2024