Online Marketing Manager, Vikariat - Homeroom

Online Marketing Manager, Vikariat - Homeroom

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga vårt nya snabbväxande heminredningsbolag?

Är du driven, försäljningsinriktad, älskar marknadsföring och vill jobba med försäljning av heminredning online? Vill du vara med i ett entreprenöriellt bolag och skapa något nytt? Då kan detta vara jobbet för dig!

Homeroom är en butik för möbler och heminredning online, med mål att erbjuda det största sortimentet online för heminredning i Norden för att skapa oändliga möjligheter för våra kunder att vara sig själva.

Här ska kunden enkelt hitta det kunden letar efter, oavsett stil, typ av hem eller budget för att skapa ett hem att trivas i. Homeroom är en del av Ellos Group som har varumärkena Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom.

Vi söker nu en vikarierande Online Marketing Manager för en föräldraledighet. Vi är ett litet team som just nu bygger upp Homeroom och vi söker dig som gillar att arbeta i en miljö med engagemang, laganda och högt i tak.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Övergripande ansvar för all digital marknadsföring med fokus på; Google Ads, Facebook Ads, Display, YouTube, Remarketing och Affiliate-marknadsföring i de nordiska länderna
- Budgetansvar utifrån uppsatta KPI:er (intäkt, trafik, CR, CoS, CTR, CPC etc.) - o Kontinuerligt utvärdera kampanjer i externa kanaler
- o Rapportering, uppföljning och agerande utifrån resultat


- Kampanj- och aktivitetsplan strategiskt – Vara en aktiv del i planering av webbutikens årliga aktivitetsplan och tillsammans med e-shop manager sätta kampanjplan för email och sms utifrån strategiskt uppsatta mål
- Driva utveckling: Utifrån Homerooms behov driva utveckling av CRM, SEO, Affärsanalys, kundomdömen via Trustpilot etc

 Vi söker dig som:

Vi söker dig som, precis som vi, brinner för försäljning! Du har relevant utbildning och erfarenhet av digital marknadsföring inom e-handel. Du har ett kommersiellt tänk och en förmåga att ta beslut utifrån data för att nå bästa resultat. Du har bra kunskap i Facebook Business Manager, Google Ads, Google Analytics och kan själv skapa annonser och rapporter. Du har också erfarenhet av att bygga en marknadsföringsbudget för alla kanaler för att nå uppsatta mål. Du har goda kunskaper i officemiljön, främst excel, samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du proaktiv, nyfiken och analytisk. Du är van att arbeta utifrån och ta beslut baserat på data. Du är en van beställare och är en utpräglad lagspelare som får saker att hända samtidigt som du gör omgivningen bättre, och gillar att vara spindeln i nätet. Du är också driven, gillar högt tempo, är bra på att få saker att hända och brinner för att leverera ett bra resultat med kvalitet.

Homeroom är lokaliserat i Viared utanför Borås och är en del av Ellos Group. Tjänsten är en tillsvidareanställning, start sker så snart som möjligt enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta Homerooms VD Annika Mårtensson på annika.martensson@homeroom.se. Du söker tjänsten via www.ellosgroup.se/jobb och vi vill ha din ansökan snarast men senast 25 april. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Homeroom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Launch Lead

Junior Launch Lead

23 maj 2024

22 maj 2024

15 maj 2024