OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du en annan huvudsaklig sysselsättning och skulle vilja arbeta med IT support på 50%? Nu söker vi en supporttekniker till en statlig myndighet med placering i Karlskrona!
Som medarbetare på helpdesken kommer du att hjälpa till med IT-frågor i det dagliga arbetet. Helpdesk tar emot felanmälningar och beställningar, ger support och löser ärenden för alla myndighetens medarbetare som behöver hjälp med IT. Helpdesk ger service åt strax över 250 medarbetare på myndighetens kontor i Karlskrona och Malmö. Din huvudsakliga placering är i Karlskrona men du behöver vid behov kunna arbeta från kontoret i Malmö.
Helpdesken har som mål att alla användare ska få så bra hjälp som möjligt, så snabbt som möjligt. Det är därför av största vikt att du är driven, engagerad och tycker att det är motiverande att ge riktigt god service.
Uppdraget är på 50% fördelat på heldagar och sträcker sig över ca 7 månader.
Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsult styrka, där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och naturligtvis har vi kollektivavtal. Hos oss erbjuds du ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Ansvar för att se till att all IT-utrustning fungerar
Supportera användare avseende mjuk- och hårdvara
Administerara IT-miljöer (exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera och stötta användare i hur de ska arbeta i olika program
Övrig IT-support via telefon, mail och fysiskt på kontoren
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en bred teknisk förståelse och ett genuint IT-intresse. Vi ser också att du behöver ha:
Gymnasieexamen och några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, eller eftergymnasial utbildning inom IT-området
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och kommunikation
Grundkunskaper från MS Office eller likvärdigt
Grundläggande erfarenheter av Windows 10, Windows server, Active Directory och Exchange
Flytande på svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har grundläggande kunskap om ITIL.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självgående, drivande och noggrann. Du är serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är pedagogisk vid handledning via både telefon och mail samt när du fysiskt träffar användarna på kontoren.
För att vara framgångsrik i rollen så behöver du vara stresstålig och ha en god förmåga att hantera parallella aktiviteter med bibehållen noggrannhet och struktur. Du är har inga problem med att samarbeta med andra och har en god social kompetens.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044