Onsite Support Technician – Järfälla/Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta nära verksamheten och skapa en stabil och effektiv IT-miljö i en högteknologisk och samhällsviktig organisation? Vi söker nu en engagerad Onsite Support Technician till vår kunds kontor i Järfälla/Solna – en roll där service, teknik och problemlösning står i centrum.
Om rollen
Som Onsite Support Technician är du organisationens ansikte utåt inom IT-support på plats. Du ansvarar för att användarna får snabb, professionell och kvalitativ service. Rollen innebär både självständigt arbete och samverkan med kollegor som sitter på andra orter, särskilt vid driftstörningar eller större incidenter.
Detta är en heltidstjänst med fysisk närvaro på arbetsplatsen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Säkerställa hög kvalitet i den lokala Onsite Support-leveransen


Hantera VIP-ärenden och ge snabb, kompetent support


Felsöka och lösa ärenden där fjärrsupport inte räcker till


Installera och leverera datorer och annan klientnära IT-hårdvara


Utföra livscykelhantering och hålla hårdvaruregistret uppdaterat


Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem


Ge stöd vid driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter


Supportera skrivare, konferensrum och gemensamma IT-ytor

Vem söker vi?
Du har erfarenhet från IT-support/on-site arbete och trivs i en roll med mycket användarkontakt. Du är lösningsorienterad, serviceinriktad och bekväm med att arbeta i dynamiska miljöer där prioriteringar kan skifta snabbt.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av IT-support i större eller komplexa IT-miljöer (meriterande)


Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Erfarenhet av dokumentation och administrativ ärendehantering


Förmåga att arbeta både självständigt och som del av ett team


B-körkort

Personliga egenskaper
Du är lyhörd, pedagogisk och bra på att bemöta användare på ett professionellt sätt. Du bidrar med struktur, ansvarstagande och ett proaktivt förhållningssätt. Du ser möjligheter och kommer gärna med förbättringsförslag där du identifierar potential.
Säkerhet
Tjänsten kräver att du kan godkännas i en säkerhetsprövning enligt gällande säkerhetsskyddslagstiftning.
Placeringsort
Järfälla (med arbete även i Solna vid behov). Arbetet sker på plats 100 %.
Omfattning och start
Period: 1 februari 2026 - 31 januari 2027


Omfattning: Heltid, 40 h/vecka


Ongoing screening – ansök så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zetterholm & Partners AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2025
  • Ansök senast: 18 december 2025

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010