Onsite tekniker

Onsite tekniker

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Som onsite tekniker hos vår kund i Solna, Stockholm kommer du vara ansiktet utåt för IT-avdelningen. Du kommer ha stor frihet att lägga upp ditt arbete, samt att påverka verksamheten. Ditt yttersta ansvar kommer vara att se till att användarna är lugna och kan utföra sina arbetsuppgifter genom att hantera alla användarfrågor som kommer in till IT. Du kommer även att ha projektansvar och även beställningsansvar från leverantörer.

Kollegorna du kommer samarbeta med mest sitter i Danmark och England, det är därför viktigt att du som person är trygg med att kommunicera, både i tal och skrift på engelska.

I detta arbete kommer du lära dig mycket väl på plats, det viktigaste är att du har ett stort intresse och tycker om att ta på dig nya utmaningar.

Arbetstiderna är vardagar, måndag - fredag; 8-17

Din bakgrund

Tidigare har du arbetat inom IT, telefonförsäljning, support och/eller utbildat dig, samt att du har ett genuint intresse för IT/teknik. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och samtidigt tycker om att ta mycket eget ansvar. Du tycker om att vara social under arbetet och stärka relationer med dina kollegor.

Du har även goda kunskaper i svenska och engelsk, tal och skrift

Det är meriterande om du har;

1-2 års erfarenhet som supporttekniker

Kommunicerat på engelska i ditt dagliga arbete

Arbetat med att bygga relationer med kollegor och/eller leverantörer



Ett plus

Utbildad inom IT

Ärendehanteringssystem

Windowsklienter (7 och 10)

Microsoft Office

Skrivare

Active directory

Remote styrning

Arbetat enligt ITIL

Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad, då du som onsite-tekniker har mycket kontakt med människor. Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Har du dessutom ett IT-intresse, gillar att lära dig och att vara social så har du de viktigaste delar för att trivas på jobbet.

Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 24 september 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024