Onsitetekniker till AddPro

Arbetsbeskrivning

Som onsitetekniker är du problemlösaren som drivs av utmaningen att ute hos kund lösa IT-relaterade ärenden och support till användarna. Du hugger tag i eskaleringar och arbetar med interna projekt och kompetensutvecklingar på ett framgångsrikt företag med en stark kultur som präglas av prestigelöst lagarbete, hög kompetens och där alla kan påverka.

Om du redan arbetade hos oss hade tre dagar kunnat se ut så här:

Igår blev du briefad av din kollega på AddPro, som på deltid sitter hos samma kund som du, att kunden har utmaningar kring programvaran de håller på att byta ut. Ni diskuterade idéer kring hur man skulle kunna lösa utmaningen och kom fram till ett förslag att testa under morgondagen. Därefter gick du igenom vilka ärenden som kommit in i eskaleringskön och arbetade vidare med att lösa de ärenden du har kompetens inom. Du fastnade lite i ett ärende kring server, och tog då kontakt med en mer senior konsult för att få stöttning i att komma vidare. Konsulten guidade dig och tillsammans löste ni ärendet och du kände dig nöjd över din kompetensutveckling och att du nästa gång ett liknande ärende dyker upp, kan lösa det på egen hand.

Idag börjar du dagen med att åka ut till kund och ta en dialog med dina kollegor på plats för att få en uppdatering på vad som är aktuellt just nu. Du informerar om förslaget som du och din kollega på AddPro diskuterade igår kring utmaningen kunden står inför, och tar tacksamt emot feedback på det förslaget. Du får grönt ljus på att genomföra och utför detta snabbare än vad du förväntat dig. När du är klar upptäcker du genom en felsökning, att en mindre uppdatering behöver utföras och stämmer kort av med närmsta kollegan att det är okej att köra. Både du och kunden känner sig nöjda med ditt initiativ och att lösningen föll på plats. Efter lunch arbetar du med dina dagliga uppgifter och håller god kommunikation och uppdatering till kollegorna/användarna. Precis innan du ska avsluta dagen inträffar ett problem som du felsöker så långt du hinner och lämnar över dokumentation till kunden innan du lämnar.

Imorgon startar du dagen med att höra av dig till kunden för att checka av hur det gick igår efter att du lämnat, samt för att se om det finns något du kan göra för att hjälpa till remote för att komma vidare. Efter samtalet går du och käkar frukost med dina kollegor på AddPro och snackar ikapp kring era gemensamma intressen. Sedan är det dags för möte med din närmsta chef där du får chans att berätta om hur det går, både inom jobbet och privat. Du har också möjlighet att berätta vad det är du tycker är roligast och på så vis kunna påverka det du vill utvecklas inom, framåt. Under eftermiddagen har du just din stund för kompetensutveckling där du djupdyker i nya funktioner inom O365. Efter detta fortsätter du arbetet med eskaleringarna och säkerställer att du återkopplat till kund på samtliga ärenden som är tilldelade dig.

Vad vi tror om dig:

Du har en god IT-kompetens med koll på klienter och IT-infrastruktur. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder.

- Du har tidigare arbetat med felsökning och varit en del av en servicedesk eller en IT-avdelning med olika uppgifter
- Du har goda kunskaper i O365
- Det är meriterande om du har kunskaper inom server och endpoint
- Du talar och skriver flytande på svenska och engelska


The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2021-12-20 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Sökord: / AddPro / Onsitetekniker / Windows / Servrar/ O365 / Active Directory / Skåne / Malmö / Hyllie

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024