Onsitetekniker till välkänt bolag

Onsitetekniker till välkänt bolag

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
I din roll som Onsite-tekniker kommer du bli en utav företagets viktigaste ansikten utåt. Du kommer att få arbeta i en tekniskt utmanande roll med variation i ärenden. Du kommer att få arbeta med både svenska och internationella kunder. I ert team arbetar ni flera mot att uppnå bolagets mål och du kommer tillhöra en grupp onsitetekniker med stora hjärtan och vilja att göra sitt bästa. De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på kundens frågor och lösa ärendena kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen. Ni är en eskaleringsgrupp och ärendena kommer in via ärendehanteringssystem som 1st line har eskalerat till er. Ni hjälper användarna internt på företaget med diverse IT-relaterade problem. Användarna kan vara placerade runtom i Stockholm, men de flesta utgår från Centralen eller Liljeholmen. Du kommer jobba i en glad och energigivande grupp där ni hjälper och stöttar varandra för att utvecklas. Arbetsplatsen är väldigt sociala, har en human och positiv atmosfär.

Du kommer bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.

Din bakgrund
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba som supporttekniker sedan tidigare, gärna 2 år eller mer.

Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värderar högt
Intresse inom IT

Jobbat inom IT Support som innehåller kundkontakt via telefon, chatt, mejl eller ansikte-mot-ansikte.

Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Ett plus
Utbildad inom IT

Ärendehanteringssystem

Windowsklienter (7 och 10)

Microsoft Office

Skrivare

Active directory

Remote styrning

Arbetat enligt ITIL

Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.

Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024