Operation Manager till Freudenberg

Operation Manager till Freudenberg

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och prestigelös ledare? Drivs du att vara nära kundaffären? Har du erfarenhet inom produktionslogistik och vill utvecklas vidare? Då kan du vara den vi söker för tjänsten.

Uniflex söker för rekrytering en Operation Manager till Freudenberg Sealing Technologies i Landskrona. Du kommer bli direktanställd hos FST på heltid.

Freudenberg Sealing Technologies utvecklar tekniska produkter, lösningar och tjänster inom många olika marknader. Företaget växer och söker därför ny personal till sitt nya lager i Landskrona. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom industri och lagerarbete. Som person är det viktigt att du är engagerad, noggrann och ordningsam för att kunna utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt. Du är en problemlösare som har ett tekniskt intresse och tycker om att jobba effektivt i ett högre tempo. Ingen dag är den andra lik och du kommer varje dag att stöta på nya situationer, vilket gör att du som person är flexibel, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I din roll som Operation Manager kommer du ges stor möjlighet att vara med att vidareutveckla verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att planera, leda och följa upp det dagliga arbetet utifrån företagets målsättningar. Du kommer även coacha och leda medarbetare både i det dagliga arbetet såväl som i det löpande förbättringsarbetet. I arbetsbeskrivningen ingår även att leda kvalitetsarbetet, upprätthålla företagets ISO 9001 ledningssystem.

Exempel på arbetsuppgifter som Operation Manager:
* Planera, leda och säkerställa en hög kvalitet, produktivitet och säkerhet för produktionen/lagerverksamheten i nära samarbete med lagerchefen.
* Säkerställa operativt utförande av produktionsplanering och utförande och komplettering av masterdatahantering.
* Förbättra varutillgängligheten, optimera lagervärdet och beställningsprocessen för komponenter och färdiga varor i nära samarbete med inköp/produktionsplanerare.
* I nära samarbete med sälj/marknad och kundservice optimera servicenivån och lagerhanteringen för att optimera försäljningen och en hög kundnöjdhet.
* Hantera nyckeltal för kvalitet, leverans och effektivitet utifrån företagets målsättningar och europeiska standarder samt ta fram rapporter för relevanta intressenter.
* Implementera förbättringsplaner och aktiviteter för att optimera materialflödet.
* Fullt personalansvar – leda och coacha medarbetarna inom planering, lager och produktion.

Du erbjuds en stimulerande nyckelbefattning på ett bolag som servar kunder på den nordiska marknaden och ingår i en större koncern. Arbetsplatsen präglas av mycket energi, glädje och prestigelöshet. Vidare finns en stor kompetens inom koncernen där du kommer ingå i ett nätverk av andra operation managers för utbyte av kunskap och erfarenheter. Du kommer rapportera direkt till VDn.


Vem är du?
Vi söker dig som är en utvecklingsbenägen och coachande ledare med potential att ta nästa kliv i karriären. Du är kund- och marknadsorienterad (B2B), förstår trenderna och behoven inom supply chain som en av de viktigaste konkurrensfördelarna för tillväxt. Vi söker vi dig som har en bakgrund inom industrin med både produktion, lager och ev. även kvalitet. Som person är du målinriktad och kommunikativ samt har lätt för att entusiasmera din omgivning. Vidare har du en stark analytisk ådra, ser helheten och är en god problemlösare som har en förmåga att utveckla både människor och processer. Sätta dig in i detaljerna och hjälpa till med det operativa när det behövs.

Vi ser gärna att du har:
* Examen från högskola eller universitet inom relevant område såsom Supply Chain Management, logistik, produktionsteknik, ekonomi etc
* Ca 5-års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Supply Chain och produktionslogistik
* Erfarenhet av LEAN och löpande förbättringsarbete, kvalitetsansvarig
* Vana av att arbeta i projektform
* Mycket goda kunskaper i MS Office – i synnerhet Excel
* Microsoft Business Intelligence
* Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift

Meriterande är det om du arbetat i SAP eller annat likvärdigt ERP-system tidigare.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendetid, 8–17
Arbetsort: Landskrona


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


15 april 2024

9 april 2024

17 april 2024