Operations Agent till Sergel Visby

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.

Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar!
För att lyckas i rollen som Operations Agent hos oss på Sergel ser vi att du kommer in med en positiv energi, stort tålamod och en stark känsla för service. För att trivas i rollen så motiveras du av tydliga mål och resultatfokus samt är van vid att arbeta effektivt där du alltid strävar efter att göra ditt bästa.

Arbetsuppgifter:
I rollen kommer du på ett personligt, proaktivt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och vårt affärssystem. Du blir en del av ett sammansvetsat kontor som idag består av ca 40 medarbetare uppdelat på två team.
-Ditt arbete följs upp inom olika fokusområden kontinuerligt i syfte att ständigt utveckla dig i rollen
-Rollen kräver detaljkunskaper inom inkassoprocessen, anställningen inleds därför med en tre veckors lång utbildning för att göra dig redo
-Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling
Du kommer i rollen till exempel att:
Hitta rätt betalningslösning tillsammans med kunden
I vissa fall erbjuda avbetalningsplan och anstånd
Administrera dina ärenden i olika affärssystem

Vem söker vi?
Vi söker dig som är snabblärd, trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att hantera olika typer av kundsamtal. Med en hög arbetsmoral och ett stort engagemang ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.

Kvalifikationer
Meriterande ifall du har:
Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration. Gärna inom reskontra och inkasso.
God system- och datorvana
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Känner du igen dig? Ansök nu! Sista ansökningsdag 14 mars. Rekryteringen sker löpande och därför kan tjänsten tillsättas innan ansökningsdatumet löper ut.

Övrigt:
Omfattning- Heltid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Startdatum 10 maj. Utbildningen/introduktionen startar detta datum och därför är det viktigt att du är tillgänglig för start den här dagen.

Varmt välkommen med din ansökan via annonsen. OBS vi tar inte emot ansökningar via mejl. Däremot är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef Thomas Löfkvist, thomas.löfkvist@sergel.com, 076 715 56 15 eller Sergels Talent Specialist Anna Hedin, anna.hedin@sergel.com, 073 801 47 71 vid evetuella frågor.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024