Operations Coordinator / Servicekoordinator / Administrativ samordnare

Operations Coordinator / Servicekoordinator / Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Junttan AB.

Om företaget:

Junttan AB är ett solitt familjeägt företag som designar, tillverkar, marknadsför och underhåller hydraulisk pålningsutrustning, framförallt pålkranar, för grundläggningsindustrin. Genom att arbeta nära grundläggningsföretag och geotekniker har Junttan aktivt utvecklat nya produkter som bidragit till utveckling av hela grundläggningsindustrin. Junttan har en gedigen erfarenhet inom branschen och är kända för sin kvalité, pålitlighet och effektivitet där deras kunder idag finns i över 40 länder runt om i världen. Företaget består idag av cirka 200 medarbetare globalt där deras fabrik är i Kuopio, Finland, och deras servicecenter finns i Finland, Sverige, USA, Holland, Australien och Kanada. Till deras verksamhet i Sverige, Göteborg, söker Junttan nu en ny medarbetare som vill bli en del av deras sammansvetsade team.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Operations Coordinator har du en viktig position där du ansvarar för verksamhetens verkstads- och serviceuppdrag samt teknisk och övrig support till företagets kunder. Du tar emot inkommande uppdrag där du planerar, fördelar och koordinerar serviceuppdragen till teamets servicemontörer. Rollen innebär många kontaktytor, både interna och externa, där du säkerställer att informationsflödet mellan samtliga parter blir korrekt. Därtill hanterar du fler uppgifter av administrativ karaktär som innefattar att inhämta teknisk dokumentation, administrera serviceuppdrag i företagets interna system samt säkerställa att fakturaunderlag såsom servicerapporter är av hög kvalitet. Utöver det hjälper du eftermarknadskoordinatorn med ekonomiska delar som exempelvis fakturering och inköp med tillhörande administration. Du tillhör teamet i Göteborg som idag består av sju medarbetare där du rapporterar till servicechefen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av koordinering, samordning och kundbemötande, meriterande med erfarenhet inom grundläggningsbranschen
• Arbetslivserfarenhet inom administration, meriterande med erfarenhet av teknisk dokumentation
• God system- och datavana samt kunskap i IFS, SAP eller annat ERP-system
• Mycket goda kunskaper i Office365
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort

Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill har du en god kommunikativ förmåga, du är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Vidare tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Coordinator, Operations Coordinator, koordinator, samordnare, planering, administrator, administration, service, kundbemötande, kund dialog, kund, order, orderhantering, orderadministration, reservdel, grundläggning, fälttekniker, servicemontör, servicetekniker, Officepaketet, O365, Excel, SAP, IFS, B-körkort, heltid, Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 24 december 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023