Operativ Driftschef

Arbetsbeskrivning

Vår kund har en global IS-organisation som hanterar alla IT-system över hela världen (Global Technology - GT). Inom GT ansvarar Infrastruktur- och driftteamet för alla infrastrukturtjänster (arbetsplats, servicedesk, hosting, molnlösningar, nätverk och telekommunikation, säkerhet, enhetlig kommunikation, O365, katalogtjänster, ...).

Teamet förvaltar hela livscykeln för infrastrukturen, inklusive produktion, incidenter, förändringar, projekt, transformationer och strategi samt levererar toppmoderna tjänster till kundens användare.

Infrastruktur- och driftsledaren för Sverige & Finland (SE/FI) ansvarar för att leverera kvalitetstjänster inom infrastruktur i kontoren i Sverige, Stockholm och Helsingfors för alla affärsområden med direktrapporterande IT-supporttekniker.



Huvudansvar:

- En kontaktpunkt för alla infrastrukturfrågor.

- Hantera hela IT-miljön, inklusive drift av helpdesk, inventering och avtal.

- Ansvarig för 1st line support-tjänsten, inklusive tillgänglighet för affärsapplikationer, rapporterade problem från kundtjänst, problem med kundens anställda, felsökning för dessa problem.

- Uppföljning av SLA:er för infrastruktur och IT-drift samt viktiga övervakningsmeddelanden.

- Ansvarig för att hantera vissa uppgifter inom affärsdrift (DataFix, klientbeställning eller hantering av rapportfiler, undersökningar av flera affärsapplikationer för att lösa klientfall).

- Leverera toppmoderna infrastrukturtjänster till alla avdelningar i enlighet med Global Technologys förväntningar.

- Bidra till globala infrastruktur- och drifttjänster på regional nivå och vara eskaleringspunkt.

- Förstå lokal affärsenhets strategi, vägkartor och krav.

- Översätta dessa krav från affärsenheten till infrastrukturkrav, projekt och transformationer.

- Hantera den globala och lokala infrastrukturprojektportföljen och relaterade vägkartor.

- Bidra till implementeringen av globala infrastrukturprojekt i affärsenheter med fokus på äldre och säkerhetstransformationsprojekt.

- Utveckla och publicera regelbundna instrumentpaneler och KPI:er för alla affärsenheter och GT-intressenter (Zon- och Regiondirektörer, Lokal IT-direktör, Företagsfunktioner).

- Samarbeta nära med alla andra infrastrukturteam (NOE Infra Teams) och GT-teams (Arkitektur, Front/Middle/Back Office-applikationer, Nätverk, Säkerhet, PMO och Finans).

- Föreslå kontinuerligt förbättring av tjänster och nya funktionaliteter.


Kvalifikationer:

- Minst 5 års yrkeserfarenhet av infrastruktur och drift av helpdesk, inklusive operativa roller i internationella eller mångkulturella miljöer.

- Minst 3 års erfarenhet av 1st line support.

- Erfarenhet av både intern support för anställda (hantera incidenter, operativsystem och nätverksrelaterade problem) och extern support för kundärenden.

- Erfarenhet av Windows-servrar, O365, Call Center, VMware är ett krav. Kunskaper inom SQL, databasadministration, Azure Cloud och skriptning är meriterande.

- Goda tekniska färdigheter inom infrastruktur.

- Lösningsorienterad och problemlösare.

- Finansiella och projektledningsfärdigheter.

- Stor intellektuell smidighet och förmåga att hantera flera ämnen samtidigt.

- Struktur i organisation, formalisering och planering.

- Förhandlingsfärdigheter.

- Stark aptit för tjänsteleverans och användarupplevelse.

- Kommunikation med slutanvändare.

- Utmärkta mellanmänskliga relationer.

- Entusiasm och dynamik.

- Intresse för digitalt och teknik.

- Svenska och flytande engelska (finska är meriterande).

Du är förmodligen:

- Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
- Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
- Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt



Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden 🚀

- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Kollektivavtal
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- Utvecklingsplan
- Hälsoförsäkring + pension
- Rabatt på SATS
- Konsultstyrelse
- Förskottssemester


Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2024

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


9 april 2024