Operativ Hotellchef

Arbetsbeskrivning

Operativ Hotellchef Time Hotel, Stockholm
 
Vi söker nu en Operativ hotellchef som kan vara med och vidareutveckla vårt hotell och bidra till vår fortsatta resa. När vi nu har pandemin bakom oss tar vi nya tag och planerar för vidareutveckling av hotellet som vi vill att du ska delta i.

Time Hotel är ett 4-stjärnigt hotell med 144 rum varav 15 rum är s k studios för longstay. Lobbybaren är integrerad i receptionen och hanteras av receptionspersonalen. Vi har 2st konferenslokaler och ett relaxrum. I hotellet finns ett externt garage med direktaccess till lobbyn. 

Hotellet ingår i den fristående hotellkedjan Best Western Hotels där vi kan koordinera hotellkedjans fördelar tillsammans med det småskaliga privata värdskapet.
Vi månar om vår personal, om dig som individ, dina kunskaper och egenskaper som vi anser är en stor konkurrensfördel för oss. Därför värdesätter vi din personlighet och letar efter dig med förmågan att få våra gäster att känna sig som hemma så snart de kliver in genom entrén till vår inbjudande lobby.
 
Du ska först och främst leda vårt Front Desk Team som är hotellets mittpunkt där det första och sista intrycket av hotellet skapas och därför har ett speciellt ansvar för kundbemötande. Teamet tar även hand om vår mindre bar som är integrerad med receptionsdisken och där enklare servering sker. Du tar även ett större ansvar för hela hotellets drift i samråd med VD.
 

Vem är du?

Du har en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och där vana att arbeta under ett tidvis mycket högt tempo är en fördel – snabba beslut fattas dagligen. Du värdesätter hög service och kvalitet samt som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och självsäker med hög social kompetens. Du är en ledare där ansvar för rekrytering, upplärning, utveckling av personalen i ditt team såklart ingår.
 
Att du har en god ekonomisk insyn och kan följa upp budgetar har vi som ett högt önskemål. Vi vill att du obehindrat talar och skriver på svenska och engelska på ett professionellt och personligt sätt.
Du har idag en liknande roll i branschen där ett par års personalansvar ingår eller är t ex receptionschef på en större anläggning och redo för att ta nästa steg i karriären.
 
Arbetsuppgifter

• Leda, engagera och motivera receptionsteamet
• Koordinera och delta det dagliga receptionsarbetet, ansvara för bemanning, anställning och schemaläggning av receptionspersonal
• Arbetet som Operativ hotellchef är en kombination av administrativa, operativa och strategiska arbetsuppgifter.
• Du är delaktig i det dagliga arbetet i receptionen men tar även ett större ansvar för driften av hela hotellet.
• Koordinera bokning, försäljning och genomförande av hotellets 2st konferenslokaler
• Samordning och uppföljning av kedjans kampanjer och lojalitetsprogram
• Ansvara för kontroll av fakturor och andra ekonomifunktioner
• Genomföra brandronder
• Följa upp, uppdatera, utveckla och implementera vårt miljöprogram, Green-Key
• Du ingår i ledningsgruppen och samordnar och deltar i dess möten.
• Delta i möten med fastighetsförvaltare
• Delta i möten med Taktikon (externt prisoptimeringsföretag)
• Delta i möten med extern ekonomifirma, Adderation
Ansvarsområden:
Operativt delta och ansvara för receptionens samt lobbybarens arbete och schemaläggning.
Tillsammans med Försäljnings- och Marknadschef samt ett externt prisoptimeringsföretag koordinera rumspriser efter uppsatta mål.
Tillsammans med Försäljnings- och Marknadschef koordinera försäljning, genomförande av konferenser i våra 2st konferenslokaler och prissätta gruppförfrågningar. 
Tillsammans med Husfru tillse att hotellrum och offentliga ytor håller högsta standard.
Tillsammans med Husfru koordinera vaktmästares löpande och förebyggande arbetsuppgifter i hela hotellet.
Tillsammans med VD/Ägare koordinera renoverings- och reparationsprojekt.
Vara brandskyddsansvarig. Ansvara för vårt miljöprogram Green-Key
Som Operativ Hotellchef så rapporterar du till hotellets VD och är en del av hotellets ledningsgrupp.
Tjänsten är 100% och främst dagtid vardagar men även kvällar och helger förekommer och lönen är enligt överenskommelse.
 
 
 


Om företaget
Hotellet får genomgående höga betyg på externa bokningssidor och är omtyckt av såväl affärs- som fritidsresenärer. Företaget driver ytterligare två hotell och har långtgående expansionsplaner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Growisit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


Verksamhetschef till hotell- och restaurangverksamhet

25 januari 2024

17 januari 2024