Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län.

Vi har även länsövergripande ansvar för personer med behov av medicinteknisk apparatur i hemmet, kommunikations- kognitions- syn- och hörselhjälpmedel.

 

Verksamheterna finns i Fruängen och i Solna. Din placering är i Fruängen.

 

Vill du vara med och forma vår nya Logistikenhet?

Vår kollega går vidare med nya utmaningar inom organisationen och vi söker nu en ny kollega till vårt team.

Sedan i våras ingår inköpsteamet i en ny enhet med fokus på Logistik, och vi söker Dig som vill vara med och forma denna nya enhet.

 

Ansvarsområde/arbetsuppgifter: 

Som operativ inköpare ansvarar Du för beställningar mot samtliga våra lager och kundspecifika inköps order, samt bevakar dessa utifrån avtalade leveranstider. Vi arbetar även kontinuerligt med uppföljning av våra leverantörer där Du är en viktig del av denna.

 

Kvalifikationer: 

Vi räknar med att du har en gymnasial utbildning med minst några års erfarenhet av inköp/logistik från ett företag eller organisation som levererar produkter.  Du har en god datorvana och van att samarbeta med andra yrkeskategorier.

Meriterande om du har någon form av utbildning inom inköp och/eller logistik.

 

Personliga egenskaper:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då du kommer arbeta i nära samarbete med övriga inköpare och kollegor på Logistikenheten.

Eftersom arbetet innebär en daglig leverantörs kontakt behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka dig väl och korrekt i skriftlig form.





Arbetet kräver att du har ett ordningssinne och tycker om att arbeta strukturerat.

 

Anställningsform:  

Anställningen är en tillsvidare men vi kan komma att tillämpa provanställning.

Arbetstid, 39.30 tim./vecka. Måndag - fredag. 

Vi tillämpar för närvarande flextid.



Övrig information: 

Intervjuer kommer att ske fortlöpande under annonstiden.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Stockholms läns sjukvårdsområde tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.

 

Information om tjänsten lämnas av:  

Enhetschef Annemone Kyllengård, tfn 08-123 476 94 

 

Facklig företrädare:

Vision Ola Tellner, tfn 08- 123 404 81

 

Sista ansökningsdag:

2021-09-17





 




 




 




Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/

 


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Sammanfattning

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024