Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Du kommer i det dagliga arbetet, tillsammans med inköpsteamet, ha en proaktiv roll i kommunikationen med både kunder och leverantörer. Detta för att säkerställa Montex mål om att vara en snabbfotad och pålitlig leverantör.

I rollen som Inköpare kommer du registrera kundorder, inkl. kontroll av styrande parameter, göra inköp via Monitor av material och legotillverkning, (avropsinköp, samt planera långsiktiga ramorder etc.). Du kommer också kontrollera priser och övriga villkor i samband med order samt aktivt arbeta för att undvika prisökningar genom att ifrågasätta prisökningar, initiera och rekommendera åtgärder för att nå optimal planering/beredning samt serva interna och externa kunder.

Dina framtida kollegor i inköpsteamet är ett sammansvetsat och härligt gäng som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Tillsammans drivs ni av att jobba mot uppsatta mål, och har viljan samt förmågan att se helheten i verksamheten. Du och övriga i inköpsteamet jobbar dagligen gränsöverskridande gentemot övriga avdelningar på företaget. 


Du kommer bli en del av hjärtat i verksamheten och kommer jobba i huvudsak operativt men även strategiskt, genom analyser av data för att kunna effektivisera processer för planering av inköp och prognoser, utifrån kundbehov för att kunna få en översikt på in-och utflöde.

Du kommer ingå i ett team av sex personer där det ingår såväl operativt som strategiskt inköp, samt medarbetare inom teknik och kvalite, som sitter i helt nyrenoverade lokaler.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som inköpare hos oss ska du ha kunskaper kring planerings-, inköps- och försäljningsarbete.
Vi tror också att du har minst något års erfarenhet i en inköpsroll och känner dig trygg med att ta ansvar för och bidra till teamet.

Det är en fördel om du har erfarenhet av produktion och teknik.

Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en god kommunikatör både inom svenska och engelska.

Ordning och reda är viktiga ledord för dig.

Stor flexibilitet och kundfokus och förmågan att lyssna in kundens behov är en av Montex grundpelare, och detta måste kännas naturligt för dig.

Ditt hjärta bultar lite extra hårt för att teamet ska fungera – laget är viktigare än jaget.

Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Monitor.

Det är ett krav att du kan jobba i Excel på grundnivå för enklare beräkningar och sammanställningar.


Om arbetsgivaren
Montex är en växande kontraktstillverkning som utmanar det traditionella valet av samarbetspartner. Med lång erfarenhet av sourcing och montering av olika produkter, till kunder både i Sverige, Frankrike och USA har vi visat att hög kvalitet och flexibilitet är ett vinnande koncept för oss.

Vi är erkänt duktiga inom följande områden, inköp, logistik, montering, distribution och eftermarknadstjänster. Produktutveckling och produktoptimering görs tillsammans med kunder och våra partners inom olika specialistområden.

Våra kunder finns inom livsmedelsindustrin, industrin, miljö-och medicintekniska sektorn. Vår breda kompetens gör att det vi hanterar såväl mekanik, elektronik, pneumatik och andra närliggande områden. Verksamheten utgörs av 60 % exportförsäljning.

Utifrån kundens behov och vår unika kunskap om sourcing och logistik designar Montex ett materialflöde för att åstadkomma en lägre totalkostnad och högre leveransprecision.

Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Montex med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-33 77 455 eller e-post richard@telinrekrytering.se


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad

Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Stuvaregatan 1 39231 Kalmar
None

Postadress

Stuvaregatan 1
Kalmar, 39231

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024