Operativ inköpare / Projektledare på 50% i Lund

Operativ inköpare / Projektledare på 50% i Lund

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren operativ inköpare, duktig på system och gillar att få vara med och sätta nya processer och rutiner? Tycker du att det vore optimalt att få arbeta operativt men även med projektledning och fungera som ett stöd till verksamheten? Stämmer detta in på dig tycker jag absolut att du ska läsa vidare!

Vi försöker just nu hitta dig som skulle passa för detta långa uppdrag (minst 1 år). Kunden behöver förstärkning då de just nu implementerar ett system (Unit 4 Agresso) för inköpsorder. Införandet av inköpsorder kommer att innebära en stor förändring för alla beställare inom organisationen då attest och förhandling, framöver, i högre grad kommer att ske före avrop görs. Det nya systemet kommer alltså inte bara att innebära att många medarbetare behöver introduceras i ett nytt system utan även till ett nytt arbetssätt. Den absoluta majoriteten av kundens inköp är tjänsteinköp.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på deltid (50%) och kommer att vara i minst 12 månader, ev längre än så. Det betyder att du kommer attt vara anställd av oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute på uppdraget hos kund. Plaseringsort för uppdraget är Lund. Visst mått av distansarbete kan vara ok. Önskad start är så snart som möjligt (gärna redan under januari)

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att du kommer vara en del i införandet och den aktiva förvaltningsfas som är central för ett lyckat införande av detta nya system. I rillen kommer du att ansvara för specifika verksamheter (Affärs- och verksamhetsområden) när det gäller införande av arbetsstätt, stöd vid avrop, matchning av fakturor, framtagande av rapporter, hantering av fel i flöden, stängning av avslutade order. Över tid är målet att verksamheterna ska bli allt mer självständiga i arbetet med att lägga och förvalta sina inköpsorder.

Vad önskar kund att du har med dig?

Skallkrav:



* Goda kunskaper i ekonomi (redovisning / inköp)
* Ett par års erfarenhet av operativt inköp
* Erfarenhet av arbete i ett större inköpssystem i en organisation med fler än 100 medarbetare och/eller i en utpräglad matrisorganisation
* Erfarenhet från tjänsteinköp i inköpssystem (1 - 2 år)
* Erfarenhet från registervård och upplägg av ex artiklar, inläsning av prislistor etc
* Hög IT mognad och god vana av vana från affärssystem och officepaket inkl teams

Börkrav:

* Erfarenhet av införande av inköpsorderprojekt eller ERP-system
* Erfarenhet från taktiskt inköpsarbete (upphandling, avtal, konkurrensutsättning)
* Vana att presentera, utbilda och informera i olika sammanhand - 10 - 20 pers
* Erfarenhet från en offentlig verksamhet tex kommun, landsting, offentligt bolag.

Uppdragets genomförande, tider och omfattning:
Startdatum: Snarast möjligt
Slutdatum: 2023-12-31 ev. längre
Omfattning: Deltid (50% / 20 tim per vecka)
Plats för genomförande: Lund
Arbete på distans godkänt?: Ja, i överenskommelse med beställare.

Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken!

Ansök gärna snarast då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024

Business Developer

Business Developer

7 juni 2024

7 juni 2024