Operativ inköpare till ASSA OEM AB

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning

ASSA ABLOY är världsledande inom dörrlösningar med en global försäljning som omsätter ca 4 miljarder euro. EMEA Divisionen har en omsättning på 1,4 miljarder euro och cirka 10000 anställda. EMEA:s huvudkontor är baserat i London, med kommersiella och operativa verksamheter i 9 regioner i Europa, Mellanöstern och Afrika. En av dessa marknadsregioner är Skandinavien som täcker Sverige, Danmark och Norge.

ASSA OEM AB ingår i den skandinaviska regionen, men tillverkar produkter för de flesta marknader och representeras av ASSA ABLOY. Företaget är baserat i Göteborg och Eskilstuna och har en omsättning på ca 650 MSEK och cirka 200 anställda.

ASSA OEM behöver förstärka sin inköpsavdelning då en av medarbetarna går vidare till nya utmaningar. Kanske är du ASSA OEMs nya inköpare? Läs gärna mer på www.assaoem.se

Uppdragsbeskrivning

Ditt arbete kommer att bestå i operativt inköpsarbete där du ansvarar för leveransbevakning, försörjningen av material, tradingprodukter och komponenter till produktionen. Du kommer att göra avrop, köpa in artiklar via ett MPS-system och bevaka lagernivåer och leveranstider. Du dokumenterar och arkiverar inköpskorrespondens löpande och gör uppföljningar för att säkerställa tillgänglighet av artiklar på lager och till kund/produktion. Utöver det operativa inköpsarbetet kommer du att medverka i projekt för kundanpassade lösningar. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Göteborg. I rollen som inköpare rapporterar du till inköpschefen.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomistyrning eller logistik. Har du god förståelse för produktion och ekonomistyrning/kalkylering är detta meriterande. Tidigare erfarenheter av arbete med inköp samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift är krav då du kommer ha många internationella kontakter i rollen.

Som person är du drivande och resultatinriktad. Du har en god analytisk förmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt. Tjänsten innebär ett nära samarbete i inköpsteamet samt mellan olika avdelningar och nationaliteter, därmed krävs ett kommunikativt och öppet sinne. Det är viktigt att du trivs i ett högt tempo.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 10 november. Skicka gärna din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Om du har frågor, ring rekryteringskonsult Maria Hörnestam 076-338 76 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 23 oktober 2013

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


Senior Buyer - IT

Senior Buyer - IT

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024