Operativ Inköpare till Atlas Copco i Tierp

Operativ Inköpare till Atlas Copco i Tierp

Arbetsbeskrivning

Operativ Inköpare till Atlas Copco i Tierp

Är du en person som inte är rädd för att ta egna initiativ? Vill du utveckla dina kunskaper inom inköp, uppföljning och avvikelsehantering och samtidigt ha ett givande och roligt jobb? Då har du hittat rätt. Välkommen med din ansökan!

Vad går jobbet som Operativ Inköpare ut på?

I den här rollen kommer du i första hand säkerställa materialtillgängligheten för Atlas montering. Du ansvarar för hela orderprocessen och ser till att rätt komponent är hemma i rätt tid och till rätt pris. Dessutom kommer du att ha kontakt med befintliga och nya leverantörer vilka du genom ett affärsmässigt förhållningssätt bibehåller och utvecklar goda relationer med. Du kommer hantera långsiktiga leveransplaner, avvikelsehantering och uppföljning.

Som en del av inköpsavdelningen rapporterar du till inköpschefen. Avdelningen består idag av fyra medarbetare som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du kommer även samarbeta frekvent med produktionsplanerare, leverantörsutvecklare och strategisk inköpare.

Vem söker vi?

Till rollen som Operativ Inköpare söker vi framförallt dig som är en driven och kommunikativ person som motiveras av att få ta eget ansvar och att vara lösningsorienterad. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av upphandling och inköp. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av liknande arbete. Vi söker dig som för tjänsten har en relevant utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande ERP system.

Om kunden

Atlas Copco är ett världsledande och spännande företag som verkar inom industribranschen. Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning 6 månader med god chans till förlängning/heltid/Tierp

Intresserad?

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Elin Lundmark via e-post: elin.lundmark@lernia.se.

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 4 mars 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Junior Planner to Assortment

Junior Planner to Assortment

31 oktober 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024