Operativ inköpare till Element

Operativ inköpare till Element

Arbetsbeskrivning

Är du en kreativ problemlösare som vill vara en del av ett spännande tekniskt framtidsföretag? Element söker nu en operativ inköpare till sitt team i Linköping. Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Element är ett av världens främsta och mest ansedda partners inom oberoende materialtekniska och mättekniska tjänster. Tillsammans är de 6 700 medarbetare och 200 laboratorier världen över, och i Norden är de ca 500 medarbetare med expertis inom mätteknik och materialteknik.

Element erbjuder kvalificerade tjänster inom materialprovning, produktprovning, mätteknik och kalibrering till industri och myndigheter med högt ställda kvalitetskrav, inom bl.a. flygindustri, försvaret, olja/gas, fordons- och verkstadsindustri samt inom medicinteknik. Tillsammans delar Element ett ambitiöst syfte ”Making Tomorrow Safer Than Today”.


Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare kommer du tillsammans med ditt team vara ansvarig för att hantera inköpsorder och se till att varorna levereras i rätt tid. Ditt arbete kommer att vara varierande och kräva en flexibel och proaktiv inställning. Du kommer att sourca leverantörer för att säkerställa att vi får de bästa möjliga priserna och villkoren.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst bestå av;

- Orderläggning/inköp samt leveransuppföljning
- Föra dialog med leverantörer om att säkerställa varuförsörjningen
- Hantera administration såsom attestera fakturor
- Arbete i nära samarbete med både interna och externa kontakter.

Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet att ha arbetat i Jeeves
- Erfarenhet av att arbeta mot tullverket och med tullfakturor



Din profil
Vi söker dig som har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning inom inköp. Vi tror dessutom att du har erfarenhet av att ha arbetat med inköp sedan tidigare. För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem. Du är självgående och tar egna initiativ i ditt arbete. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt vilket ställer krav på att du har en god social förmåga och en god samarbetsförmåga. Du kommer jobba med leverantörer både inom och utanför Sverige vilket ställer krav på goda kunskaper i både svenska och engelska.

Vi värderar egenskaper som kundfokus, flexibilitet samt att du trivs i ett prestigelöst klimat där laganda och engagemang värdesätts högt


Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då start är så snart som möjligt. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se.

Vid frågor, kontakta gärna ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på telefon 0738–547135, via e-post andreas.schmidt@skill.se. Eller Angelica Jacobson på telefon 0767135503, via e-post angelica.jacobson@skill.se

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Skill med uppdrag initialt om 6 månader på Element Metech.
Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024