Operativ inköpare till HYDAC

Operativ inköpare till HYDAC

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom operativt inköp? Vill du ta nästa steg i karriären och bli en nyckelspelare i HYDACS inköpsprocess? Om du trivs i en varierande och koordinerande roll och att ta ansvar för att säkerställa smidiga inköpsflöden, är detta tjänsten för dig!

I rollen som operativ inköpare på HYDAC får du möjligheten att arbeta i en bred roll i en familjär atmosfär och med goda anställningsvillkor. HYDAC erbjuder dig utvecklingsmöjligheter i en ansvarsfull tjänst med möjlighet till kontor i Spånga och delvis distansarbete. Ta nästa steg i din karriär - ansök redan idag och bli en del av HYDAC-teamet!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på HYDAC och tillträde sker enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som operativ inköpare på HYDAC kommer du att tillhöra en avdelning om 20 personer där ni är fem kollegor i teamet Supply Chain. Du ansvarar operativt för inköpsprocessen mot leverantörer och samarbetar tätt med sälj, produktion, inköp samt konstruktion. Det dagliga arbetet består främst av inköpsregistrering samt hantering av leveransplaner, prishantering, prognoser, lagernivåer, lageromsättning och dokumentation.

Du verkar i en internationell miljö och arbetar mot internationella leverantörer. Du arbetar självständigt i din roll, men en stor del av arbetet är teambaserat i en miljö med både driv och energi. Vid behov följer du också med ut till de leverantörer ni samarbetar med för att bygga förtroende och utveckla leverantörsrelationer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra inköp av material/ legoarbete enligt behov för leverans i rätt tid.
• Aktivt genomföra inköpsplanering och arbeta med beställningspunkter och orderstorlekar för att optimera lagernivåer.
• Bidra till lägre kapitalbindning och sänkta inköpskostnader.
• Leverantörsutveckling.
• I förekommande fall förhandla avtal med leverantörer och säkerställa bästa möjliga villkor.
• Bevaka och granska ordererkännanden från leverantörer.
• Bevaka att leveranser sker i tid och säkerställa hemtagning i samarbete med konstruktion/produktion/logistik.
• Deltaga i arbetet vid eventuell reklamationshantering mot leverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av arbete i likartade positioner i relevanta branscher, gärna från tillverkande bolag. Om du har tidigare erfarenhet inom inköp av stålbearbetning eller svetsning, betraktas det som en merit. Likaså värdesätter vi en eftergymnasial utbildning inom operativt inköp. Vidare har du goda kunskaper inom Officepaketet, i synnerhet Excel, och god erfarenhet från SAP. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Dessutom krävs B-körkort då tjänsten kräver arbetsresor, till exempel besök hos leverantörer.

Dina personliga egenskaper väger tungt och vi sätter stort värde på positiv och nyfiken inställning samt en ”can do-attityd”. Som person är du resultatinriktad, driven och självständig. Du har ett genuint intresse av affärer kombinerat med förståelse för operativt inköp. Du är även analytisk och kan bryta ner större problem för att förstå både helhet och detaljer. Du är dessutom engagerad och bra på att planera och driva ditt arbete framåt. Vidare har du god samarbetsförmåga och ett kommunikativt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Att ha förmågan att hantera olika intressenter är otroligt viktigt då arbetet sker tvärfunktionellt.

Om verksamheten
HYDAC är experter inom hydraulik, system- och vätsketeknik samt kylning och elektrifiering. Vi tillhandahåller lösningar inom industriella applikationer och mobila fordon. HYDAC är ett innovationsdrivet företag med stort tekniskt innehåll i egenutvecklade komponenter och system. Verksamheten finns i 45 länder med ca 10 000 anställda.
HYDAC Sverige är ett helägt dotterbolag till HYDAC International, som grundades 1963. Vi är familjeägda och på HYDAC Sverige är vi idag 80 anställda med en stadig tillväxt. Vi har huvudkontoret i Spånga och lokalkontor i Borås, Göteborg, Falun och Örnsköldsvik. Utöver våra kontor har vi verksamhet som sträcker sig runt om i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 10 januari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Delprojektledare inköp

Delprojektledare inköp

2 maj 2024

2 maj 2024

Inköpsstrateg

Inköpsstrateg

2 maj 2024

29 april 2024