Operativ inköpare till Inköp och upphandling

Operativ inköpare till Inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Är du initiativrik, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta? Då kan vi ha jobbet för dig.

Enheten för Inköp och upphandling ingår ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Sedan en tid tillbaka har vårt uppdrag förändrats, där vi har fått till uppdrag att utvecklas från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar.

Vi är för närvarande 18 medarbetare inom enheten med olika roller, avtalscontroller, hållbarhetsstrateg, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor samt medarbetare inom e-handel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en operativ inköpare som är serviceinriktad, kan ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta. Som inköpare svarar du för i första hand att köpa varor och tjänster till regionens verksamheter. Du hjälper verksamheterna att hitta rätt produkter hos rätt leverantör och säkerställer att ingångna avtal följs. Du har kontakt med verksamheterna både via telefon och via e-post. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov.

Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Arbetet innefattar också att hantera en viss del av regionens diarieföring gällande upphandlingar och avtal. Du kommer att arbeta i nära samarbete med enhetens upphandlare, funktionen för e-handel och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar även i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet. Det pågår en ständig utveckling vilket kan på sikt innebära nya och förändrade arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom inköp.

Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

Sourcing Manager

Sourcing Manager

31 maj 2024