Operativ inköpare till internationell koncern i Finspång

Operativ inköpare till internationell koncern i Finspång

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta med problemlösning och förändringsarbete? Har du utbildning inom inköp- eller logistik och är redo att ta dig ann en roll som operativ inköpare? Nu erbjuds du möjligheten att arbeta i ett stort företag med internationell kontext, där du blir en viktig del i materialflödets effektivitet och funktion! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen om operativ inköpare kommer du att bidra med att leverera högt värde som en del i supply chain samt arbeta mot högt uppsatta lagresultat. Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från företagets interna kunder, som mestadels finns i den egna verkstaden.

Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer kundernas behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som operativ inköpare är bred och innefattar många spännande arbetsuppgifter! Du kommer bland annat arbeta med;
- Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
- Leveransbevakning
- Materialplanering
- Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi). Det är meriterande med goda kunskaper i SAP/R3, särskilt kopplat till material & logistik. För att trivas i rollen som operativ inköpare är du som person utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga. Du är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet, är stresstålig och flexibel. Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Du är inte rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet. Du tycker dessutom att förbättringsarbete är en självklar del i det dagliga arbetet. Då rollen innefattar mycket kommunikation med externa kontakter krävs att du har god kunskap i engelska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024