Operativ inköpare till internationellt bolag i Ludvika

Operativ inköpare till internationellt bolag i Ludvika

Arbetsbeskrivning

Har du utbildning eller erfarenhet inom inköp, logistik eller företagsekonomi? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker just nu en operativ inköpare till vår kund i Ludvika. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu en operativ inköpare till vår kunds team i Ludvika. Som operativ inköpare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att material finns tillgängligt i rätt tid för att matcha ökad efterfrågan och produktionskapacitet. Du kommer att samarbeta nära med olika avdelningar, bland annat planeringsavdelning, supply chain management (SCM), kvalitet och produktion för att optimera inköpsprocesserna. Den här rollen trivs du i om du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där du kan hantera flera parallella uppgifter, samtidigt som du motiveras av problemlösning.

Du erbjuds

Hos vår kund får du möjlighet att bidra med dina befintliga kunskaper, samtidigt som du ges goda förutsättningar att utvecklas och lära dig mer i en internationell och dynamisk arbetsmiljö.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utfärda inköpsorder och följa upp med leverantörerna för att säkerställa att rätt material levereras i tid
* Prioritera och samarbeta med leverantörer
* Optimera inköpsmönster genom att sätta och justera parametrar i SAP för att effektivisera inköpsflödet
* Följa upp inleveranser och transport
* Arbeta problemlösande för att hantera eventuella leverans- eller materialbristproblem
* Utveckla interna processer för att förbättra inköps- och materialhanteringen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk bakgrund inom logistik, företagsekonomi eller liknande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet
- Har goda kunskaper i Excel och ERP-system, helst SAP
- Kan kommunicera flytande i tal och skrift på både svenska och engelska, då du kommer att arbeta i en internationell miljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Ordningssam
- Intellektuellt nyfiken
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2025
  • Ansök senast: 6 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010