Operativ inköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå Saabs koncerninköp, Group Procurement som ansvarar i huvudsak för upphandling av varor och tjänster som betecknas som icke produktingående (IP) såsom exempelvis resor, inredning, konsulter IS/IT och fastighetsprojekt m.m. Det är 28 personer på avdelningen som arbetar med strategiskt och operativt inköp i olika sortiment. Avdelningen säkerställer att företagets leverantörsbas tas tillvara för att skapa så mycket värde som möjligt.

Dina arbetsuppgifter innebär att ansvara för löpande mindre prisförhandlingar, förvalta avtal men också medverka i anskaffningsprocessen och lägga beställningar. Du kommer att upprätthålla leverantörsrelationer. Arbetet sker i nära samverkan med företagets kunder på andra koncernfunktioner samt affärsområden och marknadsområden. Andra arbetsuppgifter inom området kan förekomma.


Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av inköpsarbete och har god förståelse för inköpsprocesser. Vi ser gärna att du är utbildad inom teknik, inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område. Tjänsten kräver att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person krävs det att du är affärsmässig och att du är en flexibel teamspelare som trivs med att ha många olika arbetsuppgifter. Vi ser att du är en duktig kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och som värnar om goda relationer. Du har även ett strukturerat arbetssätt och trivs med ordning och reda omkring dig.


Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.industrikomeptens.se redan idag!

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Strandman, 013 32 94 13

Väl mött med din ansökan!


Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024