Operativ inköpare till Saab Dynamics i Karlskoga

Operativ inköpare till Saab Dynamics i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Är du erfaren operativ inköpare med intresse för teknik, Skill söker nu en operativ inköpare till Saab Dynamics!

Om företaget
Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab AB, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra en inköpsavdelning bestående av både strategiska och operativa inköpare på en grupp om 20 personer. Avdelningen arbetar med inköp av Elektronik och System. Din roll som operativ inköpare innebär att driva det dagliga operativa inköpsarbetet.

Andra arbetsuppgifterna är:
• orderläggning
• leveransbevakning
• fakturakontroll
• registervård i verksamhetssystemet
• i övrigt förekommande administrativa uppgifter inom inköp

Arbetstiden är förlagd på dagtid med placering i Karlskoga. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Skill med uppdrag på Saab till och med 2021-12-31.


Din profil
Du har minst gymnasial utbildning, starkt meriterande är vidareutbildning inom inköp/logistik. Vi ser att du har arbetat inom inköp tidigare i minst ett år och har god datorvana samt erfarenhet av arbete i något typ av affärssystem, tex. IFS eller SAP. Du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du arbetat med inköp inom liknande varukategorier tidigare samt att det positivt att du har ett tekniskt intresse.

Som person ser vi att du är strukturerad och kommunikativ, du trivs i ett prestigelöst klimat då samarbete är en given del i vardagen. Du är trygg i din roll som inköpare och är van att ha flera ärenden igång samtidigt med förmåga att säkerställa kvalité i ditt arbete.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då start är så snart som möjligt.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se. Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024