Operativ inköpare till SAAB

Arbetsbeskrivning

Presentation

Har du tidigare erfarenhet från arbete inom operativt inköp? Är du driven, engagerad och kan arbeta självständigt? Då ska du fortsätta läsa annonsen!

SAAB är ett gemensamt varumärke för två bolag; NEVS personbilar och försvars- och säkerhetsföretaget SAAB AB. SAAB är ett svenskt bolag som utvecklar, anpassar och förbättrar ny teknologi efter kundens behov. Företaget förser regeringar, myndigheter och företag med produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från civil säkerhet till militärt försvar. Uppdraget är på konsultbasis och förväntas pågå från 2015-08-14 till 2015-12-31. Du kommer att arbeta på SAABs kontor i Järfälla heltid under perioden.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som operativ inköpare är du ansvarig för att ta hand om materialbeställningar via MPS- systemet eller inköpsanmodan. Det ingår i dagligt operativt inköpsarbete att genomföra förhandling med godkända leverantörer, ta in ordererkännande och leveransbevaka lagd IO. Du kommer även arbeta med transportadministration och reklamation.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har cirka 5 års erfarenhet från arbete inom inköp. Du har goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har kunskaper om IFS.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad, driven, engagerad, och strukturerad. Du har god vana att arbeta självständigt och har en förmåga att inspirera dina medarbetare.

Vi erbjuder dig

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024