Operativ inköpare till teknikbolag!

Operativ inköpare till teknikbolag!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för teknik och vill utvecklas i rollen som inköpare? Nu finns möjligheten att axla rollen som Operaiv inköpare hos ett globalt bolag inom teleindustrin! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning för rätt person. Rollen kan vara placerad i Eskilstuna alternativt Västerås. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en kollega till deras operativa inköps-team, vilket idag består av fem personer. Arbetsuppgifterna inkluderar leveransbevakning, uppföljning och hantering av upphandlade avtal. Ingen dag är den andra lik och i rollen som Operativ inköpare kommer du samarbeta med kollegor från hela organisationen samt ha kontakt med externa parter. Efter introduktion får du möjlighet att stå på egna ben och självständigt utveckla ett tydligt och strukturerat arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Lägga upp köp i affärssystemet IFS
• Leveransbevakning och uppföljning av köp
• Leta upp komponenter i redan upphandlade avtal/system

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig som:
• Har tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete
• Hanterar svenska och engelska väl både i skrift och tal för att klara av det dagliga arbetet
• Har tidigare erfarenhet av större affärssystem, exempelvis IFS, SAP etc.

• Har du arbetat med inköp av elektronik eller inom industri anses det meriterande. Likaså arbete inom affärssystemet IFS.

Som person är du driven, initiativtagande, självgående och någon som inte ger upp i första taget. Vidare har du mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att kommunicera med många olika aktörer på daglig basis.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024

Business Developer

Business Developer

7 juni 2024

7 juni 2024