Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås!

Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom inköp och gärna besitter goda kunskaper i affärssystemet SAP? Se då hit! Just nu söker vi en Operativ inköpare för konsultuppdrag hos vår globala och välkända kund i Västerås. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista juni 2022, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Operativ inköpare ansvarar du för att säkerställa materialförsörjningen från företagets globala leverantörsbas till deras fabrik i Västerås.
I uppgifterna ingår det exempelvis att:
• Spåra material-leveranser från leverantör samt identifiera, hantera och förebygga kort- och långsiktig materialbrist från leverantör
• Ha nära dialog med produktionsplanering och försäljning för att mildra effekterna av potentiella materialbrister
• Förse leverantörerna med materialprognoser och beställningar
• Mäta och följa upp leverantörernas leveransprestation (OTD) samt driva åtgärdsprogram mot de leverantörer som inte uppnår leveransmålen
• Hantera och utveckla lagerstrategier för att optimera balansen mellan servicenivå, flexibilitet och lageromsättning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig med:
• Eftergymnasial examen inom teknik, ekonomi och/eller logistik
• Tidigare arbets-erfarenhet inom inköp, materialplanering, supply chain eller motsvarande områden
• Goda Kunskaper i Office-paketet (Outlook och Excel)
• Kunskap och erfarenhet i affärssystemet SAP är att föredra

Vidare kommunicerar du obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift. Som person är du analytisk och målinriktad med ett strukturerat förhållningssätt för att lösa problem och leverera utifrån uppsatta mål.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024

Business Developer

Business Developer

7 juni 2024

7 juni 2024