OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett långt uppdrag med möjlighet till anställning hos kund söker vi nu en operativ inköpsassistent.Kunden är ett industriföretag, ca 70% av företagets produkter exporteras.Kunden befinner sig i en expansiv fas.Uppdraget ska påbörjas snarast möjligt. Arbetsuppgifter - Administrera hela försörjningsprocessen operativt samt dokumentera priser, avtal etc.- Stötta strategiska inköpare med statistiskt underlag för analys och bedömning av leveranörer/artiklar.- Ansvara för att hantera inköp av tjänster och kontorsmaterial etc.Bakgrund/kvalifikationer - Gärna eftergymnasial utbildning med minst 1 - 2 års erfarenhet från arbete som operativ inköpare.- God vana av att optimera lagernivåer och göra beställningar såväl efter behovsanalys som efter produktionsplan.- God erfarenhet av frakt, tull och intrastathantering.- Goda språkkunskaper främst i engelska.- Mycket goda systemkunskaper, Pyramid är meriterande.- Erfarenhet från tillverkande industri är meriterande.Som person är det viktigt att du har integritet och samtidigt god samarbetsförmåga.Det är även viktigt att du är driven och ambitiös.För rätt kandidat finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.Märk din ansökan Operativ Inköpare.Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta nedanstående kontaktperson.