Operativ inköpschef

Arbetsbeskrivning

Presentation
För vår kunds räkning söker vi nu en operativ inköpschef för ett uppdrag på ca. 5 månader. Vi söker dig som har erfarenhet av inköp och vill arbeta brett inom inköpsområdet.
Välkommen med din ansökan omgående. Tillträde snarast.

Arbetsuppgifter
Som inköpare tillhör du teamet som ansvarar för inköp och leverans från leverantörer. Du har den löpande kontakten med leverantörer samt tar in offerter och uppdaterar artiklar i affärssystemet. I din roll som operativ inköpschef kommer du att arbeta med orderläggning, materialplanering och leverantörskontakter. Vidare kommunicerar du dagligen internt och externt om bl a order, leveransplaner och prognoser. I rollen ingår också att arbeta aktivt med praktisk problemlösning och ständiga förbättringar. Du samarbetar även med företagets centrala inköpsorganisation samt sköter delar av avdelningens rapportering.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp eller liknande, flerårig erfarenhet av inköpsarbete samt gärna erfarenhet som chef. För att lyckas i rollen som operativ inköpschef bör du också vara en van användare av affärssystem. Som person tror vi att du är strukturerad, social, ambitiös, har god kommunikationsförmåga, är resultatinriktad, organiserad och har lätt för att skapa goda kundkontakter. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Förmåner
Uppdraget är ca 5 månader och under denna tid är du anställd som konsult hos Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på en populär arbetsplats med välkänt varumärke där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt cv. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef på Poolia som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nyberg
060-64 10 31
Lisa Fagerström
060-64 10 33
Maria Nyberg

Lisa Fagerström

Natalie Lindwe

Natalie Lindwe
+46 72 074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Maria Nyberg
072 711 04 90
Natalie Lindwe
072 074 20 21
Maria Nyberg
060-641031

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sundsvall AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Universitetsallén 32, Sundsvall
None

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85171

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024