OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Atlas Copco Örebro Distribution Center ansvarar för global distribution av reservdelar samt för order och spedition av bergborrutrustning. Deras huvudsakliga mål är att hjälpa sina säljbolag att nå framgång genom högkvalitativa leveranser i rätt tid. Vi på Lernia söker nu dig som vill arbeta som konsult hos Lernia med ett uppdrag hos Atlas Copco och jobba med reservdelsplanering och inköp.
Arbetsuppgifter
Du är ansvarig för anskaffning av reservdelar från ett antal leverantörer runt om i hela världen. Du är med i processen för ett effektivt materialflöde från leverantör till kund De huvudsakliga arbetsuppgifterna är anskaffning av reservdelar genom kontinuerliga beställningar och kontakter med leverantörer.
Formell kompetens
Högskoleutbildning inom ekonomi/industriell ekonomi/logistik
Några års erfarenhet av operativt inköp, planering av komponenter eller liknande.
God datorvana, erfarenhet från Movex M3 är meriterade
Engelska tal och skrift, detta kommer att testas under intervjun
Personliga egenskaper
Du:
Är noggrann, organiserad och kan prioritera på ett effektivt sätt i din planering.
Har lätt för att skapa kontakter och har en hög kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt, såväl internt som externt.
Du är också en van samordnare och trivs med att lösa dagliga problem
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Anställningen är heltid, visstid
Tillträdesdag
Snarast efter överenskommelse
Information
Observera kort ansökningstid. Intervjuer sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Fredrik Carlsson
Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Eva Harrysson
Carolina Simonsson
Nina Karlsson
Pär Söderlund
Nina Karlsson
0723728083
Carl-Fredrik Carlsson
072-2541547
Susanne Johansson
072-2541516