Operativ Team Leader / Master Trainer

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Vi söker nu en operativ Team Leader / Master Trainer till ett globalt amerikanskt bolag inom hälsa och träning. Bolaget har sitt europeiska huvudkontor i Dublin med representation i Sverige och Norge.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ Team Leader / Master Trainer är du länken mellan retail och kunden. Du ansvarar för utrullning av butiksmaterial, teamet av Retail Specialists /Promoters och att alla involverade parter håller en hög kunskapsnivå om företagets produkter. Du ansvarar för att för att utveckla teamet och att analysera den data som kommer in för att bli ännu bättre och effektivare i framtiden. Att själv stå i en butik då och då för att ”ha en fot i verkligheten” är en självklarhet för dig och jobba på en mässa är bara kul! Resor inom Norden kan förekomma några dagar i månaden.

Ansvarsområden
• Vara länken mellan retail och kunden på en Nordisk nivå
• Driva det fältteam som finns idag samt utveckla dem så de arbetar på bästa och effektivaste sättet
• Planera och genomföra mässdeltagande tillsammans med kund
• Planera och bemanna demodagar
• Vara Master Trainer som själv kan ta fram utbildningsmaterial och utbilda både teamet och säljare inom retail
• Rapportering av fältaktiviteter både på vecko- och månadsbasis


Din bakgrund
Erfarenhet
• Minst 7 års sammanlagd yrkeslivserfarenhet varav 2 år i relevant position för tjänsten
• Erfarenhet från att arbeta med att driva andra personer att lyckas
• Vana att arbeta med globala bolag i en roll där man rapporterar till flera personer
• Vana från retail – marknad och/eller säljsidan

Personliga egenskaper
• Stor vikt läggs på hur du är som person och hur ditt driv avspeglar sig
• Du ska kunna hantera excel och powerpoint på hög nivå
• Detaljorienterad och lösningsorienterad som person
• Kunna prata och skriva flytande engelska (bolagsspråket).
• Vana av att skapa presentationer och hålla utbildningar på alla nivåer.
• B-körkort krävs

Övrigt
Personen kommer bli anställd av Nordic Retail Group med placering på vårt kontor i centrala Stockholm. Rollen ska tillsättas omgående så intervjuer kommer ske löpande. Frågor kan du maila mig på landerby@nordicretailgroup.com

Nordic Retail Group
The foundation of our business has always been to support brands in order to increase their sales locally and globally. We support a large number of brands both out of a strategic and tactical perspective.

We have a great history and it all started with Sale Nordic back in 1997. In 2003 our sister agency TODAY saw the light. For quite some time, we’ve been planning to merge these two strong brands into one. For one good reason. We believe that one strong company with one brand is better than two separate. This gives us the unity and strength that the market demands. As of today, we are joining forces under one strong name, Nordic Retail Group. As a full service retail agency we offer our clients complete solutions within concept and strategy, creative services and sales support.

Visit www.nordicretailgroup.com for more information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Lundberg

Ann Bodin

David Skoog

Christofer Landerby

Daniel Öhlander

Christofer Landerby

Thomas Runsten

Katarina Crohns

Christofer Landerby

Daniel Öhlander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NRG Sweden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 maj 2017

Besöksadress

Linnégatan 9-11, Stockholm
None

Postadress

Linnégatan 9-11
Stockholm, 11422

Liknande jobb


SAP Manager

17 maj 2024

30 maj 2024