Operativ verksamhets chef på Norden

Arbetsbeskrivning

RollAbout AB importerar gravid, baby och barn produkter som distribueras till detaljhandeln i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vi arbetar exklusivt med 7 starka varumärken och har idag ca 400 återförsäljare. RollAbout har en unik profil med specialistprodukter som utmärker sig på marknaden. Idag är vi 3 anställda varav DU blir den 4 som kommer ta över det mesta operativa arbetet från VD´n.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker Dig som på ett entusiasmerande och resultat inriktat sätt tar helhetsansvaret för verksamheten. Du är med och bidrar i företagets övergripande strategiarbete samtidigt som du driver och utvecklar den operativa verksamheten. Uppdraget är att ansvara för personalen samt öka försäljningen kraftigt. Till din hjälp har du i dagsläget en utesäljare på Sverige och en administratör som innesäljare.
Företaget står inför en förändringsprocess där du kommer att ha en stor operativ roll. Du har relativt fria händer då tjänsten är ny, sätta fungerande rutiner, så vi förväntar oss att du är kreativ och kommer med egna initiativ. VD´n ska fokusera på produktutveckling där du även kommer vara mindre delaktig, mer som bollplank då du kommer ansvara för marknaden och försäljning. RollAbout växer med ?organisk tillväxt? vilket innebär att du inte ska öka kostnaderna utan intäkterna.
Rollen kräver en del resande i Norden.

Vi ser att du?
Du är flexibel och prestigelös, inte rädd för att kavla upp armarna/kjolen. Du njuter av att ha flera bollar i luften och att ditt arbete genererar resultat - kortsiktigt som långsiktigt. Du ser företagsmöjligheter istället för hinder och du tycker om, och är bra på, att leda personalen och genomföra arbetet efter de utsatta målen.
Har dokumenterade positiva försäljningsresultat i tidigare arbete.
Erfarenhet av att arbeta i ett importföretag, gärna distributör och har full kontroll på nödvändiga avtal i import och retail
Haft personalansvar tidigare
Har relevant högskoleutbildning ex inom handel, försäljning eller marknad.
Gärna erfarenhet av digitala strategier och sociala medier, håller dig ajour med teknikens utveckling inom handel
Kommunikativ, talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, andra nordiska språk är ett plus
Datorn är ett givet hjälpmedel och du hanterar utan hinder ett affärssystem (vi arbetar i mamut) och samtliga Windows program. Kan du även hantera bildprogram samt generell IT är ett stort plus?
Gärna erfarenhet från baby eller leksaksbranschen

Personliga egenskaper:
Bra naturliga ledaregenskaper, ansvarsfull, lojal, resultat och målinriktad, noggrann och strukturell. Entreprenörens kreativitet men samtidigt båda fötterna på jorden, målen ska vara realistiska och nåbara.
Du är en mix av starter, förvaltare och avslutare, med fokus på de sistnämnda för du tycker om att förvalta och få saker gjort.

RollAbout erbjuder?
?ett otrolig rolig och spännande arbete för rätt person. Företagets potential är enorm och blir en spännande utmaning för den rätta. På RollAbout är det nära till skratt, det är viktigt att ha kul på arbetet. Vi är galet olika vilket skapar en härlig dynamik. Vi arbetar i en platt organisation med högt i tak. Vi sitter i ett nyrenoverat kontor/butik på Södermalm i Sthlm city.
Löneanspråk etc:
Vi söker dig där lönen inte är så viktig utan ser din egen utveckling viktigare, och att du får arbeta med det du vill och är bra på. Initialt 30-40´kr. ex bonus och andra villkor. Så med dina resultat kan lönen dubbleras.
Tillträde omgående
Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ROLL ABOUT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juli 2016

Besöksadress

Ringvägen 75
STOCKHOLM

Postadress

Ringvägen 75
STOCKHOLM, 11731

Liknande jobb


Platschef

Platschef

19 maj 2024