Operative Creative Lead

Operative Creative Lead

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig, du kreativa mastermind som brinner för att skapa starka, övertygande och innovativa koncept. Som Operative Creative Lead är du snabbrörlig och älskar att göra saker. Du är med från start och paketerar berättelsen allt eftersom vi skapar den, eftersom vi bygger vägen medan vi kör på den. Mer konkret, är ditt huvuduppdrag att paketera en levande destination med ett spännande varumärke som lockar världens främsta talanger samt skapar förutsättningar för att hitta framtidens bästa och mest innovativa lösningar.
Vi tror att innovation samt framgång kommer genom att vi arbetar prestigelöst och tight tillsammans. Därför strävar vi alltid efter att bygga långsiktiga samarbeten där olika parter bidrar med sin expertis. Du gillar att vara spindeln i nätet, både med oss som ägare med även våra kunder och samarbetspartners så som offentlig sektor, akademi, små och stora företag etc. Nya partners kommer att ansluta längs resan och din uppgift är att hela tiden driva visionen framåt i takt med att den utvecklas.
Du kommer få vara med och lansera en av Västsveriges mest spännande destinationer i en bransch under stor förändring. Initialt kommer du arbeta med projektets uppstartsteam och en reklambyrå som har satt visionen för projektet. Här kommer du spela en central roll i uppbyggandet, där du både hjälper oss att utveckla strategin och implementerar idéerna. Din uppgift är att gå in i gruppen, ta över arbetet som ansvarig och på sikt driva mycket av arbetet med ett internt team. Det initiala teamet är då med i projektet och stöttar mer strategiskt. Utvecklingen av destinationen sker genom parallella processer och ert huvudsakliga uppdrag är att visualisera resa mot de olika intressentgrupperna, alltså en ständig paketering. Därför kan vi inte definiera exakt vilka uppgifter som ska lösas utan ni kommer få arbeta mer som en redaktion som tillsammans väljer ut, prioriterar och gör ut ett antal berättelser under resans gång.
Är det här du?
Du är en målmedveten teamspelare som drivs av att arbeta med andra samtidigt som du inte har några bekymmer med att, när det krävs, ”ta rummet”. Projektledning ligger i ditt DNA och du är skicklig på att verkställa idéer, allra helst de som andra kanske upplever som omöjliga.
Som person är du modig, nyfiken, handlingskraftig och kan med självsäkerhet fatta beslut om vilken väg vi tar vidare under vår tillväxtresa. Vi tror att du har gjort detta förr och hunnit samla på dig arbetslivserfarenhet av liknande roller, som bidrar till att du nu utvecklat förmågan att ta en ledande roll och navigera framåt. Du är skicklig på att arbeta tillsammans med andra samt att koppla ihop relevanta aktörer med varandra och är en stark bidragande kraft i att skapa samverkan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Sätta visioner och genomföra dem då implanteringen är en stor del av arbetet
Konceptualisera och paketera projektet allt eftersom vi skapar det
Planera, driva och verkställa projektets vision
Driva kreativitet och innovation inom varumärkestrategi
Säkerställa att olika guidelines följs i rätt riktning för projekten
Föreslå och projektleda kreativa team och samarbetspartners
Vara ”Spindeln-i-nätet” och kontaktperson i marknadsfrågor mellan projektets intressenter
Säkerställa och utföra platsaktivering utifrån bland annat marknadsaktiviteter
Ansvara för tidsplan samt budget kopplat till marknadsarbetet
Sätta den digitala strategin och genomföra den
Budget och personalansvar för det framtida interna teamet
I rollen ingår att samverka med projektets övriga affärsområden med tillhörande bolag

Kvalifikationer
Minst 10 års branscherfarenhet följt av 5 års erfarenhet av liknande roll exempelvis som, kreativ ledare, creative director eller marknadschef
En stark portfölj som speglar yrkeserfarenheten
Förmåga att producera globala varumärkesstrategier med hög standard
Excellent användare av Adobe Creative Suite
Förmåga och erfarenhet att leda och driva projektteam
Förmåga att optimera flöden och effektiviteten
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du vidare frågor om tjänsten kan du kontakta vår Head of People & Culture, Linnéa Rizvanovic på Next Step som ansvarar för rekryteringsprocessen, genom att skicka ett mejl till linnea.rizvanovic@nextstep.se
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next Step Group Utveckling AB Hovås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Postadress

Björklundabacken 10 1TR
Hovås, 43657

Liknande jobb


Creative Associate Nonfiction - Nordics

13 mars 2024

Creative Lead at ARKET

Creative Lead at ARKET

9 november 2023