Optimizing Manager till Volvo Car Retail, Stockholm

Optimizing Manager till Volvo Car Retail, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Bilindustrin, våra produkter och vårt företag genomgår stora förändringar och det är en spännande utveckling att vara en del av. Volvo Cars ambition med att driva en helägd återförsäljare i Sverige är att ligga i framkant och utveckla det sätt som kunder köper, leasar, prenumererar på och servar sina bilar i Sverige. Detta som en del i att nå företagets ambition om att sälja 50 procent av sin globala volym online 2025. På vår premiumanläggning i Kista erbjuder vi försäljning och service av bilar från Volvo samt service av Polestar. Vi har även ett stort utbud av begagnade bilar. På våra verkstäder hjälper vi kunderna med alltifrån reparationer, däckhotell, rekond och tvätt. Läs mer på volvocars.se/retail

Rollen

Syftet är verksamhetsutveckling när det gäller optimering av varuflöden, ledtider, lagerhållning och leveranssäkerhet i hela värdekedjan inom servicemarknad. Uppdraget är att bidra med beslutsunderlag för effektivitet, lönsamhet och kostnadskontroll. Du blir en länk i att forma verksamhetens behov till datadrivna förbättringar i processer och systemstöd och du arbetar med analys, rapportering och projekt som påverkar affärsmodeller och affärssystem. Du kommer att vara involverad i allt från komplexa frågor till mer operationella lösningar.



Tjänsten är placerad i Stockholm, rapporterar till VD och är en efterfrågad supportfunktion för ledningen. Det här jobbet bidrar till utvecklingen av Volvo Car Retail i ett händelserikt skede för fordonsmarknaden.

Din bakgrund

Din bakgrund kan vara från flera områden där du har erfarenhet inom affärsutveckling, affärsstöd, controlling eller som managementkonsult och med en akademisk examen som bas. Även Six Sigma Black Belt, lead certifikaten eller annan påvisad kunskap och certifiering inom områden, flöden processer och förbättring.



Du är lösningsorienterad och snabbtänkt, bra på att fånga upp problem och driva dem vidare, du har förmåga att prioritera ditt arbete i en aktiv och föränderlig miljö. Din struktur och analytiska förmåga kommer till sin rätt och du samarbetar smidigt med kollegor i olika funktioner. Du är kommunikativ, bygger relationer och levererar i tid med hög kvalitet. Som person är du affärsmässig, resultat-och målorienterad och strategisk, samtidigt som du är kreativ, nytänkande och kan omsätta idéer i praktik. Du är van att driva projekt och är trygg i att föra diskussioner på olika nivåer i ett företag.



Välkommen med din ansökan med CV och brev via maquire.se senast den 8 mars men vänta inte med att höra av dig för vi följer upp efter hand. Vid frågor kontakta Anna Åkesson 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Liknande jobb


28 november 2023