Order & Export Coordinator

Order & Export Coordinator

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Megger som koncern varit en ledande tillverkare och leverantör av test- och mätutrustning för elkraftsbranschen, elinstallation och teleindustrin. Megger skapar både hårdvara och mjukvara för att erbjuda kunden en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Kundföretagen består av stora internationella industriaktörer, framför allt inom elkraft – och processindustrin. Megger Sweden AB utvecklar avancerade portabla test- och mätinstrument för högspänningsanläggningar och omsätter 250 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Danderyd.

www.megger.se

Vill du ha ett dynamiskt jobb med internationell karaktär i ett familjärt företag? Trivs du med att ha kunden i fokus och omväxlande arbetsuppgifter i en högteknologisk miljö? Megger söker en Order & Export Coordinator!

Om vår kund

Megger är en ledande leverantör av högteknologisk test- och mätutrustning för elkraftsbranschen och bidrar på så sätt till ett mer hållbart och säkert samhälle. Det gör vi genom att hjälpa våra kunder att leverera den elektriska energi du använder varje dag på ett effektivt sätt. Vi utvecklar och tillverkar avancerad hård- och mjukvara för att erbjuda kunder över hela världen en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning.

Megger Sweden AB omsätter 260 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Danderyd.

Om tjänsten

Vi behöver förstärka vårt team för Commercial Operations, som idag består av fyra medarbetare. Tjänsten innebär att hantera hela processen från kundorder till leverans. Några av de löpande arbetsuppgifterna är att registrera kundorder i SAP, sätta leveranstider och boka transporter, fakturera och följa upp betalningar, samt kundsupport inom export och import t ex. gällande priser, artikelnummer och leveranstider. Vidare jobbar man med tullhantering, skeppningshandlingar samt hanterar offerter och diverse övriga administrativa uppgifter. Att arbeta med processförbättringar samt ett nära samarbete med vår inköps- och produktionsavdelning är också karaktäristiskt för den här rollen.

På Megger får du arbeta i en innovativ högteknologisk miljö där hela produktkedjan från utveckling till tillverkning och försäljning är samlat under ett tak.

Vem söker vi?

Vi söker en flexibel och lösningsorienterad person som kan hantera rollens omväxlande karaktär. Du bör ha en hög känsla för service och affärer i en internationell miljö. En helhetssyn med öga för detaljer och ett stort intresse för samordning och administration tycker vi är viktigt. Övriga önskvärda kompetenser/erfarenheter;

• Erfarenhet av order och export i tillverkande verksamhet
• Utbildning inom exporthantering/utrikeshandel
• God kunskap i att arbeta i SAP samt Office
• Erfarenhet av remburser, tullhantering, fraktavtal och supportärenden
• Egen drivkraft och god kommunikationsförmåga p.g.a. det nära samarbetet med andra avdelningar.
• Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska

Ansökan

En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Helena Adestedt helena.adestedt@firstreserve.se. Notera att vi utifrån GDPR ej tar emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024