Order& Export Koordinator

Order& Export Koordinator

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en konsult som Order & Export Koordinator. Rollen innebär att du ska kunna hanterar hela processen från kundorder till leverans. Den mesta försäljningen sker internationellt och några av de löpande arbetsuppgifterna är att registrera kundorder i SAP, utfärda skeppningshandlingar, boka transporter, fakturera och följa upp betalningar.
En viktig del av arbetet är att ge support till både externa och interna kunder tex. gällande priser, artikelnummer, leveranstider.
Du kommer även att arbeta med tullhantering, hanterar offerter och övriga administrativa uppgifter. Att arbeta med processförbättringar samt ett nära samarbete med vår inköps- och produktionsavdelning är också karaktäristiskt för den här rollen

• Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska
• Egen drivkraft och god kommunikationsförmåga p.g.a. det nära samarbetet med andra avdelningar
• Trivas med att samarbeta i ett team.
• Erfarenhet av order och export i tillverkande verksamhet
• Utbildning inom exporthantering/utrikeshandel
• God kunskap i att arbeta i SAP samt Office


Din profil
Vi söker en flexibel och lösningsorienterad person som kan hantera rollens omväxlande karaktär. Du bör ha en mycket hög känsla för service och nyfikenhet inom affärer i en internationell miljö. En helhetssyn med öga för detaljer och ett stort intresse för samordning och administration tycker vi är viktigt samt att du är en god lagspelare

Om företaget
Som konsult på First kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Om oss
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Gunilla Lenander på Gunilla.lenander@firstreserve.se tfn: 070-792 83 21. Med hänvisning till GDPR har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024