Order- och administrationskoordinator med logistikkunskap till Fractal D...

Order- och administrationskoordinator med logistikkunskap till Fractal D...

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på Orderadministration och har förmågan att alltid ge det där lilla extra i möten med andra människor? Trivs du i en internationell miljö där du får arbeta där du får ta eget ansvar? Då kan du vara den vi söker!

Vi erbjuder dig en roll i ett framgångsrikt internationellt företag. På vår orderavdelning är du i kontakt med både vår inköpsavdelning, logistikavdelning och säljare för att se till att orderprocessen är i ständig rörelse.

Fractal Design är ett etablerat varumärke för spelhårdvara. Hos oss finns ambition, beslutsamhet och känsla av kamratskap i ett snabbväxande globalt företag. Här är kultur och gemensamma mål lika viktiga för oss som den framgång vi delar. På Fractal Design får alla möjlighet att utvecklas och trivas i en internationell gemenskap av nyfikna, vänliga och kreativa kollegor. Vi har en tydlig vision om vart vi är på väg och söker fler talangfulla människor som vill följa med på vår resa.

Vad kommer du att göra i rollen?



- Registrera och bearbeta inkommande beställningar och inköpsorder.

- Leveransuppföljning av gjorda kundbeställningar.

- Upprätta och dokumentera beställningsprocessen för nya kunder.

- Granska och upprätthålla orderleveransplanen.

- Verifiera inkommande varor från lagret med leverantörsfakturor.

- Fakturering av kundorder.

Samtliga arbetsuppgifter utförs med nära kommunikation med försäljnings-, logistik- och inköpsavdelningen.

Vi tror att du;

Trivs i en miljö med sociala kontaktytor och du brinner för service, administration och beställning. Som person beskriver du dig som lösningsfokuserad med ett grundligt arbetssätt. Du har god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla starka relationer, både internt och externt.

Vi tror att du trivs i en mångsidig och dynamisk miljö. Likt oss är du en engagerad och flexibel kollega som ger stöd när det behövs. Goda resultat när det gäller problemlösning.

Vi söker dig som;

- Erfarenhet och kunskap om Incoterms, frakt och tullhantering.

- Har erfarenhet av att arbeta med service, administration eller beställning.

- Har erfarenhet av att arbetat i ERP-system (gärna BC, men även Navision, Movex, SAP, JDE/Oracle etc…)

- Kunskap om Excel och kan lätt lära dig nya system.

- Behärska svenska och engelska språket i både tal och skrift.

Har du erfarenhet av att arbeta med Amazon är detta värdefullt.

Vad erbjuder vi?

- Subventionerad föräldraledighet, privat sjukförsäkring och tjänstepension.

- Varje måndag börjar vi med frukost på kontoret för att umgås. Och på tisdagar njuter vi av fika tillsammans med kaffe och kaka.

- Ett friskt team är ett lyckligt team. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet att träna 1 timme per vecka under arbetstid och regelbundna träningstillfällen som att spela paddel tillsammans på tisdagar.

- Vi skapar utrymme och tid för sociala aktiviteter.

- Ett modernt och rymligt kontor.

Vi ser fram emot att höra från dig.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Efter överenskommelse.

Plats: Göteborg, Västra Frölunda.

Anställningsform: Heltid.

Anställningen sker hos Fractal Design.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Kunds önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/). Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Stolt vid frågor om tjänsten via agnes@a-hub.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023