OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Som anställd hos oss på Flexlife Konsulting får du ett utvecklande och varierande arbete där ingen dag behöver vara den andra lik. Som en del av vår bemanningsstyrka får du tillgång till alla de fördelar en anställning hos oss innebär. Är du intresserad av ett arbete som innebär ”frihet under ansvar” kan vi ha det rätta alternativet för dig. Tranpenad är verksamma inom områdena Kontor & Ekonomi, Logistisk & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi bemannar och rekryterar i regionerna kring Göteborg,Trollhättan, Jönköping och Stockholm.
Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en order - och ekonomiadministratör. Du kommer att jobba på ett medelstort företag men som har sin produktion och tillverkning i utlandet.
Du kommer att sköta den löpande redovisningen med bl a hantering av leverantörsfakturor, registrering av in- och utbetalningar, betalningsuppföljningar, löpande bokföring samt momsavstämningar.
Som orderadministratör kommer du stötta säljarna med att lägga in order och beställningar, Följa upp leveranserna och ha överblick på lagersaldona. Det kan även tillkomma en del transportbokningar. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder, leverantörer och ett nära samarbete med dina kollegor.
Detta är en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba nära dina kollegor i ett mindre ekonomiteam där ni även tillsammans ansvara för sedvanliga backoffice sysslor så som telefon, kundbesök och posthantering.
Din profil
Vi ser gärna att du har arbetat med någon av liknande administration tidigare. Du kan tidigare ha arbetat med orderadministration eller har ekonomitrelaterade arbetsuppgifter och kan tänka dig att arbeta brett inom båda områdena. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska då kommunikation sker på båda dessa språk ut mot kunder och leverantörer. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Pyramid och Hansa. Även meriterande om du har arbetat med viss tullhantering.
För att trivas på företaget är du serviceminded och driven och tycker om att stötta dina kollegor internt och kunderna externt. Du beskriver dig själv som en administratör och tycker om att arbeta strukturerat. Du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter och är bra på att prioritera mellan dessa.
Arbetstider och övriga villkor
Heltid
Tillsvidareanställning
Kontorstider
Goda utvecklingsmöjligheter
Marknadsmässig lön
Start: omgående
Ansökan
Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Håkan Nilsson
Maria Ahlén
Ellenore Gustafsson