Order och siteadministratör, Norr

Arbetsbeskrivning

Industrial Sales Sweden är säljorganisationen som ansvarar för försäljning av SKF:s produkt- och serviceprogram till svenska industrikunder. Vi har en hög aktivitetsnivå och kundfokus är det mest centrala för oss. Vi drivs också av en passion att hjälpa svensk industri att öka sin konkurrenskraft. SKF:s Service and Solutions levererar tjänster och lösningar som syftar till att skapa en effektiv och stabil drift hos våra kunder. Kunderna finns primärt inom segmenten Papper, Stål, Gruv, Energi, Marin och Livsmedel.


Vi arbetar med förebyggande underhållsåtgärder som tillståndsövervakning, grundorsaksanalyser samt tar fram åtgärdsförslag och implementerar tekniska lösningar. Vi levererar våra tjänster och lösningar framförallt på den svenska marknaden, men även till den nordiska marknaden samt till övriga delar av världen.


Order och siteadministratör, Norr




Som Order och siteadministratör jobbar du i en central roll på Service och Solution där du kommer att vara navet mellan kunder, säljare, leveransfunktioner, specialister och underleverantörer. Du har huvudansvaret för orderhantering, inköp, fakturering och hantering av administrativa uppgifter kopplade till siterna Kiruna och Luleå.
Vårt erbjudande består av lagerrelaterade servicetjänster. I rollen som orderhanterare stöttar man i hela processen från offert till fakturering. Genom att aktivt kommunicera och planera med kunderna och med berörda leveransfunktioner säkerställer du att leveranserna lever upp till kundernas krav.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Säkerställa hög kvalitet till kund när det gäller planering av material och resurser, administration och leverans av verksamhetens serviceerbjudande
• Orderhantering av kundordrar/arbetsordrar
• Återrapportering och fakturering mot kund
• Orderbokshantering
• Hantera underleverantörer och inköp
• Följa upp ordrar
• Hantera site-relaterad administration i Kiruna och Luleå


Kvalifikationer
• Teknisk och/eller administrativ utbildning på lägst gymnasienivå
• Dokumenterad erfarenhet av orderhantering och inköp i en serviceorganisation eller från tillverkande industri
• God analytisk förmåga och strukturera problem och arbetsuppgifter
• Du har utvecklade till mycket goda datorkunskaper och god systemförståelse inom Office-paketet. Erfarenhet av att ha jobbat i ett större affärssystem som SAP, Movex, IFS etc
• Du behärskar svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift
• B-körkort är ett krav.
• Kunskap och erfarenhet av SKF serviceerbjudande är meriterande


Egenskaper
• God förmåga att planera ditt och andras arbetet och trivas med att vara i händelserna centrum.
• Ser helheten såväl som detaljerna och har en affärsmässig känsla för prioriteringar.
• Organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt.
• Strukturerad och trivs i en miljö där det förväntas hög kvalité av de utförda arbetsuppgifterna
• Är social och gillar mixen i att arbeta i team och självständigt
• Kan hantera stressade situationer effektivt och stabilt
• God kommunikativ förmåga
• Du är serviceinriktad och förstår och lever efter att alltid hålla ett högt kundfokus
• Vilja/förmåga att utvecklas


Vi erbjuder
En tjänst i en tillvaro under förändring med stora möjligheter att påverka den miljö du verkar i. Du kommer ha en central roll i en organisation som satsar på serviceaffären och där planering av resurser och optimering av leveransen står högst på agendan. Du får en djup kunskap om serviceaffären, dess komplexitet och möjligheter. Du får tydlig feedback på dina resultat och du har möjlighet att påverka ditt arbete. På vår arbetsplats samarbetar vi, utvecklas vi och inspireras vi tillsammans.


Allmän information
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén. Recruitment Expert SKF EMEA, +46 31 337 12 70 eller Patrik.Schultzen@skf.com (vänligen notera att vi tyvärr inte kan ta emot ansökningar via mail).


Är du intresserad?
…och motsvarar profilen vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 29:e april 2021. Klicka på Apply och registrera din ansökan redan idag då vi kommer att granska kandidater löpande under ansökningstiden!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsspec. Susanne Dahlberg

Ledarna Andreas Tengberg
+463133719
Recruitment Specialist Johanna Gustavsson
+46313371535
Team Leader Tool R&D Lars-Erik Stacke
+46313373420
Unionen Niklas Thoresson
+46313371497
AF Johan Facht
+46313372468
Recruitment Specialist Johanna Gustavsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AKTIEBOLAGET SKF GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

HORNSGATAN 1
GÖTEBORG

Postadress

None
GÖTEBORG, 41550

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024