Order office manager till Tietoevry

Order office manager till Tietoevry

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en administrativ och koordinerande roll med ett väletablerat företag som TietoEvry i ryggen? Just nu söker dig med tidigare erfarenhet av offertarbete och viss erfarenhet av processer inom IT för kommande uppdrag i Örebro!

Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början på april för att hålla på tills slutet av maj 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in ditt CV.


Om tjänsten
Som ett av Nordens ledande IT-bolag erbjuder TietoEvry stora utvecklingsmöjligheter. Med sin stora geografiska spridning i Sverige och världen har de kunder både stora som små, välkända som okända, lokala som globala. Deras bredd, tillsammans med höga förändringstakt, ger dig kraft att utvecklas.

I rollen som Order office manager kommer du vara en del av ett team på 6 personer som arbetar med validering och godkännande av beställningar inom IT-infrastruktur, både internt och från TietoEvrys kunder. Som order office manager ansvarar du främst för avdelningens offerthantering. Där du granskar och kvalitetssäkrar offerter för att sedan godkänna dessa och följa upp enligt befintliga KPI:er. Din roll kommer även innebära en del kontraktläsning samt bistå som kontaktperson i dessa frågor.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Beställa offerter från leverantörer
- Granska och validera dessa
- Förhandla om och förändra offerter vid behov
- Granska kontrakt och bistå som stödperson i frågan
- Agera kontaktperson för offerthanteringen


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från offertarbete och likande processer. Du har tidigare arbetat med processer inom IT för att ha en grundlig förståelse för IT-infrastruktur. Kanske har du haft tidigare roller såsom teamchef, change manager, recuest manager med grundlig bakgrund inom IT eller haft en teknisk koordinerande roll? Erfarenhet av ITIL är mycket meriterande.

Du är van vid att arbeta kundnära och kan axla en drivande och koordinerande roll där du på ett noggrant sätt utför dina arbetsuppgifter. Som person söker vi dig som passar in med Evrys stora kundfokus. Du är service-minded, har en positiv inställning och god känsla för kvalitet och samverkan. Evrys höga förändringstakt kräver att du är flexibel, trivs att jobba både självständigt och i team samt att du motiveras av resultat.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • max 10 dagar
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


FEED manager

FEED manager

4 december 2023

Chef Special Products – Offerthantering

Chef Special Products – Offerthantering

14 februari 2023

Support Manager

Support Manager

10 november 2022

Projektledare med kundansvar till Preformance

9 augusti 2022