Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Logistik/ Admingruppen
Två tjänster (Varav en tjänst är ett föräldravikariat)
Består av ett team om två personer. Arbetsuppgifterna nedan delas upp mellan de två tjänsterna med huvudansvar för respektive område. Tjänsterna skall dock fungera som ett lag och båda ska kunna varandras ansvarsområden för att vid behov kunna assistera varandra.

Ansvar och arbetsuppgifter

Kontorsansvar
. Ansvarar för inkommandetelefonsamtal och E-mailförfrågningar
. Ansvarar för telefonväxeln
. Enklare kontorsgöromål, t.ex. beställa kontorsmaterial

Utställning och försäljning
. Skall kunna lämna prisuppgifter till kunder på enklare produktförfrågningar via telefon, E-mejl eller besökare i utställningen.
. Ansvarar för att bemanna utställningen. Under högsäsong schemalägga juniorsäljare och/eller konsumentsäljare
. Bedöma och vidarebefordra inkommande förfrågningar till respektive affärsområde i den mån gruppen inte kan lämna prisuppgift eller måttagning hos kund är nödvändig.

Logistik och godshanering
. Hantera, boka in och kontrollera inkommande gods. Vid tunga lyft in/ut på lagret bokas hjälp av montör.
. Ansvarig för lagret
. Ansvara för reservdelslager (inventera, beställa och hålla ordning)
. Ansvara för bokning av montörer till respektive monteringsjobb.
. Ansvara för inbokning av montagetider hos kunder.

Ekonomiadministration
. Öppna och vidarebefordra inkommande post
. Kontera inkommande fakturor
. Boka inkommande betalningar
. Ansvara för kassan

Kvalifikationer
Erfarenhet av och kunskap inom varuhantering, lager och logistik.
Erfarenhet av att tala med och bemöta kunder.
Kunskap om enklare bokföring.
Mycket god telefonvana.
Yrkeserfarenhet från någon av ovanstående arbetsuppgifter.
Erfarenhet av att planera egen och andras tid.
Van vid att använda affärssystem.
Talar och skriver svenska obehindrat.
Talar och skriver engelska på god nivå.
Lämplig ålder: 25-45 år.


Personliga egenskaper

Rutinerad, skicklig och noggrann administratör som trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter i en stundtals stressig miljö.
Fallenhet för att snabbt kunna organisera och strukturera en mängd varierande arbetsuppgifter.
Stresstålig och har lätt för att upprätthålla fokus på arbetsuppgifterna under en stundtals hög arbetsbelastning.
Lätt för att "ta folk" och har en lättsam personlighet
Har en inneboende "fixar" - attityd och utmanas av att få saker gjorda inom föreskriven tid.
Trivs i rollen som "spindeln i nätet" och har en fallenhet för att hålla kontroll på processer och rutiner.

Sammanfattning

Besöksadress

Gjutargatan
None

Postadress

Gjutargatan 12
STOCKHOLM, 11248

Liknande jobb

11 februari 2010

Ordremottaker søkes!

23 mars 2010