Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Orderadministratör. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Vi söker dig som har ett intresse för teknik och complex inköp.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Orderadministratören ska verkställa arbetsuppgifter inom Inköp på ett produktivt och effektivt sätt utifrån målsättningar, strategier, regelverk, policys och andra riktlinjer.
Du kommer säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de organisatoriska krav som gäller för tillfället:

• Orderhantering
• Inköpsadministration
• Administrativa uppgifter
• Orderrelaterad support i projekt
• Registrera inköpsanmodan
• Registrera ordrar i SAP och OneSRM
• Skapa PO (Inköpsordrar)
• Vidarebefordra fakturor
• Order-/leveransbevakning
• Kontakt med leverantörer och arbete i funktionsbrevlåda (purchasing)

Din profil

• Ekonomi (allmän förståelse för inköps terms och affärsprocesser)
• Merit om : 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet
• Dagligt arbete i Excel (expert nivå)
• Hög kunskap i ERP system (SAP)
• Flytande Svenska och Engelska (tal och skrift)

Som person ser vi att du är Snabblärd och kan arbeta självgående. Det är viktigt att du är noggrann och ha öga för detaljer och har vanan att arbeta i ett högt tempo.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare:

Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25-86 eller

cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023