Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Headwear Scandinavia söker nu en ny administratör till vårt orderteam.
I rollen som orderadministratör fungerar du som länk mellan kund och fabrik. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat granskning och förmedling av produktionsprover, uppföljning av leveranstider samt hantering av diverse kundtjänstrelaterade frågor. Kommunikation med kunder och leverantörer sker främst via telefon, e-post och i vårt webbaserade ordersystem.
På kontoret och lagret i Malmö arbetar idag ca 20 engagerade medarbetare. Det är högt i tak där alla medarbetarna uppmanas att komma med egna förslag på utveckling och förbättring.
Som person är du strukturerad, stresstålig samt drivs av hög service och kundnöjdhet. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och kundkommunikation.
Erfarenheter och kvalifikationer:
- Hög nivå på svenska och engelska i tal och skrift.
- Datorvana med god kunskap inom Office paketet.
- Erfarenhet inom administration.
På kontoret och lagret i Malmö arbetar idag ca 20 engagerade medarbetare. Det är högt i tak där alla medarbetarna uppmanas att komma med egna förslag på utveckling och förbättring.
Vårt arbete
Dagligen hjälper vi 100-tals företag med innovativ och utmärkande marknadsföring i form av kepsar och mössor. Vi är en världstäckande leverantör som jobbar med både stora och små kunder samt flera välkända varumärken.
Om företaget
Headwear Professionals härstammar från Australien och består av ett globalt nätverk av distributörer som via gemensamma kanaler samarbetat med samma fabrik sedan starten 1974.
Under 2009 etablerades bolaget på den skandinaviska marknaden vilket med en snabb expansion gjort bolaget till marknadsledande inom vårt segment. Under 2018 och 2019 fick företaget bland annat utmärkelser som DI-Gasell samt titeln Superföretag från Veckans affärer.
Vi har en pågående process för ISO-certifiering inom kvalité och miljö samt är anslutna till kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Headwear Scandinavia AB MALMÖ
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Besöksadress

Industrigatan 39
None

Postadress

Industrigatan 39
MALMÖ, 21228

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023