Orderadministratör 50%, Stockholm

Orderadministratör 50%, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av orderhantering och logistik samt vill arbeta 50%? Kanske har du även arbetat i SAP? Sök gärna idag!

Vår mindre kund som arbetar med diagnostiska produkter i centrala Stockholm söker nu en orderadministratör som kan arbeta 50% och eventuellt öka i tid på sikt.

Ansvarsområden
Du hanterar företagets logistikkedja med planering och orderhantering samt rapporterar till General Manager. 
Några fler av dina arbetsuppgifter:


Ta emot och bekräfta kundorder via telefon och mail
Reklamation och kreditering
Spårning av gods, skicka,  fakturering, leverans och försändelser
Kund och leverantörskontakt
Planering av logistik
Inköp av produkter från tillverkare
Hantera förfrågningar från nya och befintliga kunder
Säkerställa att avvikelser hanteras
Följa upp och ha kontakt med partner för tredjepartslogistik
Samarbeta med sälj och övriga kollegor
Delta i interna och externa möten


Arbetstider
Omfattning: 50% som eventuellt kan ökas på sikt till 75%/100% efter överenskommelse
Start: Omgående tom 31a dec 2022 med stor chans till övertag direkt till kund för rätt kandidat
Plats: Centrala Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB

Kvalifikationer


Några års erfarenhet av orderhantering
Officepaketet, främst excel och word
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP men inget krav
Erfarenhet av CRM system
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
Erfarenhet av kundkontakt och service
Gymnasial utbildning


Meriterande
Högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område
Erfarenhet av SAP by Design
Erfarenhet inom logistik



Som person är du självgående och ser vad som behöver göras., du kan samtidigt arbeta tillsammans med kollegorna i teamet. Då det är ett mindre företag är du prestigelös och kan hugga in där det behövs.

Ansökan
Skicka in din ansökan senast 2022-01-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023