Orderadministratör för omgående start

Orderadministratör för omgående start

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Vill du arbeta i ett företag som befinner sig i en expansiv fas?
Har du tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom orderhantering?
Då kan du vara den vi söker för tjänsten som orderadministratör!

Beskrivning av arbetsuppgifter
PerformIQ söker för kunds räkning en orderadministratör. Tjänsten innebär att ansvara för flertalet arbetsuppgifter inom företaget, bland annat orderhantering, fakturering samt enklare kundservice. Dagarna kommer fördelas mellan företagets lager på förmiddagarna där du stöttar upp verksamheten under med orderläggning och registrering i SAP för att sedan på eftermiddagarna utgå ifrån kontoret. Du kommer tillsammans med kompetenta kollegor arbeta brett där ni tillsammans strävar efter att uppnå bästa möjliga resultat och service för företaget. Företaget med säte i Västberga söker en orderadministratör för omgående start som kan hjälpa verksamheten snarast och till som minst mars månads slut.

I rollen som orderadministratör kommer du till exempel att:

• Registrera och administrera orders i SAP
• Administration på kontoret
• Kundservice och fakturering

Tjänsten passar dig som är strukturerad, ansvarsfull, servicemedveten och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt och innehar stor ansvarskänsla. Detta då du kommer få arbeta med varierande arbetsuppgifter, ibland med flera åtaganden samtidigt, där du själv ansvarar för att uppgifterna blir gjorda. Det är även av stor vikt att du som ansöker har lätt att samarbeta i team då du kommer arbeta nära kollegorna i ditt team i det dagliga arbetet.

Krav på person

Vi söker dig som sedan tidigare har arbetet med orderhantering eller administration. Du som söker tror vi är social, servicemedveten och stresstålig. Du besitter stora kunskaper inom Office-paketet då det används dagligen.

För att lyckas i rollen som orderadministratör krävs vidare:
• Prioriteringsförmåga och servicekänsla
• Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare dokumenterad erfarenhet av SAP eller annat liknande system då moment i arbetet kräver god systemvana. Då rollen innehar en inriktning inom logistik eser vi det som meriterande om du som ansöker har en logistikbakgrund.

Vi ser att du som ansöker inte är rädd för att rycka in där det behövs. Du är initiativtagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt har en god prioriteringsförmåga när akuta problem behöver lösas omgående.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som orderadministratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: Heltid till slutet av mars minst
Arbetstid: 07-16
Plats: Västberga

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos företaget i fråga. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Teodor Nellvik på teodor.nellvik@performiq.se

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: order, administration, stockholm, västberga, orderhantering, SAP, service, orderadministratör, lager

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024