Orderadministratör i Malmö

Orderadministratör i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete med kunden i fokus? Trivs du i att samarbeta med andra och har ett hjärta som slår för service, ordning & reda? Då kan vi ha rollen för dig! Just nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad orderadministratör till vår kund i Malmö! 

Som orderadministratör är din primära funktion att förvalta företagets kunddatabas och säkerställa en långsiktigt god affärsrelation med företagets kunder. 
Du kommer tillgodose kunders behov av service och tjänster och Du är lyhörd för kundtillfredsställelsen samt ser till att kundens synpunkter når ut till din organisation.

Ansvarsområden
• Verka för att uppnå avdelningens mål, både kort- och långsiktiga samt arbeta efter uppsatt kvalitetsledningssystem.
• Operativ försäljning genom daglig kontakt med kunderna samt hantering av förfrågningar, offerter, order och avslut. Inkommer via telefon, e-mail eller på uppdrag av utesäljare.
• Orderregistrering och offert i affärssystemet samt kundportaler.
• Bidra med unika insikter samt agera stöd till försäljnings- och marknadsavdelningen genom att informera om kundens behovsbild, projektplaner, marknadstrender osv.
• Hantera avvikelser, reklamationer och garantiärenden samt föreslå förbättringsåtgärder till Marknadschef. Krediteringar skall godkännas av Marknadschef eller av denne utsedd person.

Befogenheter
• Att besluta i frågor som är direkt kopplade till ansvarsområdet och arbetsuppgifterna  
• Att utfärda och godkänna offerter/order upp till ett värde av 50 000 SEK. Offerter/order överstigande 50 000 SEK skall godkännas av Marknadschef.

Du kommer bli anställd direkt hos kunden och Du rapporterar till företagets Marknadschef. 

Denna rollen kommer på sikt, i samband med  automatisering av processer, att vidareutvecklas till en mer aktiv säljroll. Detta innebär att fr.o.m. 2023 kommer Orderadministratören att hantera avvikelselista istället för att manuellt registrera order, resterande tid kommer att investeras i leveransbevakning och ett mer aktivt säljarbete gentemot befintliga kunder.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av orderhantering och försäljningsarbete
• Erfarenhet av affärssystem samt CRM
• Skicklig kommunikatör och relationsbyggare
• Serviceinriktad både internt och externt
• Ansvars- och initiativtagande
• Strukturerad problemlösare
• Förmåga att ha många bollar i luften samtidigt
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Om kunden
 Kunden är ett familjeägt bolag som arbetar som distributör inom elektromekanik och automation. Företaget är ett anrikt bolag med 60 år i branschen, varav de senaste åren har präglats av ett generationsskifte, en uppgradering av vår produktportfölj och tjänsteutbud samt en utvecklingsresa mot flödeseffektiviseringar och ökad lönsamhet. Produktportföljen innehåller idag över 30 000 unika komponenter och förändras kontinuerligt utefter marknadens och kundens behov. Utöver ren komponentförsörjning erbjuder kunden, med sitt globala kontaktnät, specialanpassade produkter och tjänster. Företaget omsätter ca. 70 miljoner SEK och har 12 anställda. 

Ansökan
2022-05-22 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För mer information eller frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu, claudia.baronescu@randstad.se 
 
Varmt välkommen med din ansökan.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023