Orderadministratör och Administrativ Assistent – Lund

Orderadministratör och Administrativ Assistent – Lund

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Orderadministratör och Administrativ Assistent till ett ledande svenskt företag inom livsmedelsindustrin. Uppdraget innebär att stötta ett team som ansvarar för att leda tekniska projekt och order. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa att projektadministrationen fungerar smidigt och effektivt.
Om rollen
I rollen som Orderadministratör och Administrativ Assistent kommer du att:
Följa upp kostnader och budget för projektorder.
Utfärda och följa upp inköpsordrar.
Förbereda budgetar och kostnadsuppföljningar tillsammans med projektledare.
Fungera som länk mellan företaget och externa leverantörer.
Hantera leveransinstruktioner och koordinera aktiviteter inom projekten.
Utföra andra administrativa uppgifter vid behov.
Vi söker dig som Har erfarenhet av att hantera flera parallella arbetsuppgifter i olika faser.
Är beslutsam och har en god problemlösningsförmåga.
Har goda kunskaper i kostnadsanalys och uppföljning.
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är en skicklig användare av MS Outlook och MS Excel.
Är systematisk, initiativtagande och har ett starkt servicetänk.

Meriterande kompetenser:
Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem.
Erfarenhet av inköp och orderhantering.
Övrig information Start: Så snart som möjligt
Slut: 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning)
Plats: Lund
Distansarbete: Ej möjligt (på plats 100%)
Onboarding: Drogtest krävs innan uppdragets start.

Uppdragsperiod: 27 januari 2025 – 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning)Arbetstid: 100%Plats: Lund, Sverige
Vi arbetar med löpande urval och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 22 januari 2025 kl. 23:59
Välkommen med din ansökan!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2025
  • Ansök senast: 4 juli 2025

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010