Orderadministratör / Ordermottagare till Jungheinrich

Orderadministratör / Ordermottagare till Jungheinrich

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Jungheinrich. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Deras koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.
Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vidare har de filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Deras verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Jungheinrich erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. Vill du veta mer om företaget kan du läsa på deras hemsida: ww.jungheinrich.se

Arbetsuppgifter:

Som Orderadministratör tillhör du teamet på avdelningen Realization som hanterar hela beställningsprocessen, från lagd order till leverans hos kund. Du arbetar med hantering av order och leverans gentemot Jungheinrich kunder i Sverige med SAP som främsta verktyg. I rollen ansvarar du för att administrera inkommande order i affärssystemet och utskick av beställning till kund. Därefter följer du hela leveransen tills att den levererats hos kund, besvarar eventuella frågor under transporten och säkerställer att ordern levererats korrekt. Det innebär att du håller koll på leveranstider och informerar kund om eventuella förändringar som kan ske. Efter leverans fakturerar du kund, lägger upp avtal och avslutar ordern. I arbetet säkerställer du kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Med ditt stora kundfokus ansvarar du även för att vid behov besvara eventuella frågor från kunder som sker över såväl mejl som telefon.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av en liknande roll som inneburit koordinering och administration, exempelvis som Orderadministratör, Ordermottagare eller likvärdigt
• Erfarenhet av kundkontakt anses meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, kunskaper i SAP anses meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
Som person har du ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är en lagspelare som uppskattar att arbeta tillsammans med andra och ser stort värde i att hjälpas åt längs vägen. För att trivas i rollen tycker du om att ha tempo i arbetet och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, orderadministratör, ordermottagare, ordermottagning, orderhantering, order, affärssystem, SAP, administration, koordination, administratör, Malmö, heltid, jobb, rekrytering

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 7 juni 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023