Orderadministratör / Receptionist till globalt företag

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll som innefattar både administration och kundservice? Då kan det här uppdraget vara något för dig. Vi söker nu för kunds räkning en servicesinnad och noggrann person som vill arbeta i en bred roll som orderadministratör och receptionist. Tjänsten, med placeringsort Danderyd, är ett konsultuppdrag på heltid med start sista veckan i september och förväntas pågå till slutet av mars 2019 med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I din roll som orderadministratör och receptionist kommer du att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer att vara ansvarig för receptionen inklusive telefoni, inköp samt orderläggning i SAP. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Ta emot besök
• Telefonansvar, svara i växeltelefon/ordertelefon, telefonstatistik
• Mailbevakning
• Posthantering
• Registrera order
• Lägga upp nya kunder, skapa nytt material samt hantera returer och intag i SAP
• Inköp av kontorsmaterial och reservdelar
• Administrera säljofferter och leads
• Hantering av reklamationer


Bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta administrativt men har också som ledstjärna att leverera utomordentlig service. För att lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad samt har lätt för att uttrycka dig i skrift och talar bra svenska och engelska. Det är även önskvärt att du har goda kunskaper i MS Office och SAP.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Om Poolia
Liksom du är vi på Poolia specialister inom Administrativa tjänster, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i dessa roller. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid tre till sex månader
  • Publicerat: 16 augusti 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023